Promocja mleka w większej liczbie szkół

Niemal 700 szkół oraz 70 tys. uczniów przystąpiło do programu „Mam kota na punkcie mleka” w pierwszym roku jego działania. Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka zamierzają poprawić ten wynik w kolejnym roku.

Publikacja: 03.12.2013 14:12

Promocja mleka w większej liczbie szkół

Foto: Bloomberg

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 tys. dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Trzyletni program  promujący mleko wśród dzieci i młodzieży w 50 proc. finansowany jest przez Unię Europejską. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego. Resztę wyłożyli producenci. Łączny budżet akcji wynosi ponad 2,4 mln euro.

W badaniach przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum wzięło udział niemal 900 uczniów podstawówek i gimnazjów, które w minionym roku szkolnym dołączyły do programu. Badacze sprawdzili, po jakie produkty mleczne młodzi konsumenci sięgają  najczęściej oraz co wiedzą o ich wartościach odżywczych. Pytania dotyczyły również przekonań dzieci na temat mleka  i rozpoznawalności prowadzonej od roku kampanii.

Z zebranych danych wynika, że mleko  i jego przetwory coraz częściej goszczą w codziennym menu młodych Polaków (wzrost o 3,71 punktu procentowego). W pierwszej trójce ulubionych mlecznych produktów niezmiennie królują jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je chętnie zarówno młodsze (7-9 lat), jak i starsze (8-14 lat) dzieci. Ponadto młodsze dzieci częściej niż przed rokiem sięgają po kakao (wzrost o 3,9 p.p.)  i serki homogenizowane (wzrost o 3,7 p.p.).

Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.). Porównując wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum przed wdrożeniem programu z rezultatami uzyskanymi po pierwszym roku kampanii można zauważyć, że najbardziej (o 17,8 p.p.) wzrósł poziom wiedzy na temat dobrego wpływu mleka na wzrok oraz pamięć i zdolność koncentracji.

Pozytywnie odbierana jest także sama kampania.  Jak informują jej organizatorzy charakterystyczną postać różowego Super Kota, który jest maskotką programu, rozpoznaje niemal trzy czwarte uczniów w wieku 7-14 lat, zaś  blisko 70 proc. z nich uczestniczyło w mlecznych lekcjach. Przypadły one do gustu zwłaszcza młodszym ich uczestnikom — aż 96 proc. dzieci w wieku 7-9 lat jest z nich zadowolonych.

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 tys. dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Trzyletni program  promujący mleko wśród dzieci i młodzieży w 50 proc. finansowany jest przez Unię Europejską. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego. Resztę wyłożyli producenci. Łączny budżet akcji wynosi ponad 2,4 mln euro.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi