Promocja mleka w większej liczbie szkół

Niemal 700 szkół oraz 70 tys. uczniów przystąpiło do programu „Mam kota na punkcie mleka” w pierwszym roku jego działania. Polska Izba Mleka wraz z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka zamierzają poprawić ten wynik w kolejnym roku.

Publikacja: 03.12.2013 14:12

Promocja mleka w większej liczbie szkół

Foto: Bloomberg

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 tys. dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Trzyletni program  promujący mleko wśród dzieci i młodzieży w 50 proc. finansowany jest przez Unię Europejską. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego. Resztę wyłożyli producenci. Łączny budżet akcji wynosi ponad 2,4 mln euro.

W badaniach przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum wzięło udział niemal 900 uczniów podstawówek i gimnazjów, które w minionym roku szkolnym dołączyły do programu. Badacze sprawdzili, po jakie produkty mleczne młodzi konsumenci sięgają  najczęściej oraz co wiedzą o ich wartościach odżywczych. Pytania dotyczyły również przekonań dzieci na temat mleka  i rozpoznawalności prowadzonej od roku kampanii.

Z zebranych danych wynika, że mleko  i jego przetwory coraz częściej goszczą w codziennym menu młodych Polaków (wzrost o 3,71 punktu procentowego). W pierwszej trójce ulubionych mlecznych produktów niezmiennie królują jogurty, mleko oraz płatki z mlekiem. Jedzą je chętnie zarówno młodsze (7-9 lat), jak i starsze (8-14 lat) dzieci. Ponadto młodsze dzieci częściej niż przed rokiem sięgają po kakao (wzrost o 3,9 p.p.)  i serki homogenizowane (wzrost o 3,7 p.p.).

Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.). Porównując wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum przed wdrożeniem programu z rezultatami uzyskanymi po pierwszym roku kampanii można zauważyć, że najbardziej (o 17,8 p.p.) wzrósł poziom wiedzy na temat dobrego wpływu mleka na wzrok oraz pamięć i zdolność koncentracji.

Pozytywnie odbierana jest także sama kampania.  Jak informują jej organizatorzy charakterystyczną postać różowego Super Kota, który jest maskotką programu, rozpoznaje niemal trzy czwarte uczniów w wieku 7-14 lat, zaś  blisko 70 proc. z nich uczestniczyło w mlecznych lekcjach. Przypadły one do gustu zwłaszcza młodszym ich uczestnikom — aż 96 proc. dzieci w wieku 7-9 lat jest z nich zadowolonych.

- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby szkół, uczniów, ich rodziców i nauczycieli. W drugim roku planujemy zaprosić do programu kolejne 1000 placówek i 100 tys. dzieci — mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka.

Trzyletni program  promujący mleko wśród dzieci i młodzieży w 50 proc. finansowany jest przez Unię Europejską. Kolejne 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego. Resztę wyłożyli producenci. Łączny budżet akcji wynosi ponad 2,4 mln euro.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca