– Półtora tysiąca kilometrów dróg szybkiego ruchu oddanych do użytku w latach 2007–2013 pozwoliło na oszczędności na poziomie 0,3 proc. PKB, tj. ok. 5 mld zł – wskazuje generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Lech Witecki.
W wielu regionach skurczył się czas przejazdu: np. o 40 min na trasie Gdańsk–Toruń, na odcinku Warszawa–Łódź o 30 min, a między Krakowem a Tarnowem o 20 min. O tym, jak budowa dróg wpływa na polską gospodarkę, rozmawiali uczestnicy debaty „Rz".
– Inwestycje drogowe powinny stać się kołem zamachowym całej polskiej gospodarki – uważa sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz. Przy tym pomagają one wzmacniać potencjał krajowych firm budowlanych.
Według ekonomisty z Forum Obywatelskiego Rozwoju Aleksandra Łaszka rozwijanie infrastruktury pozwala przyspieszyć rozwój lokalnych rynków. Inwestycje drogowe mają także wpływ na zatrudnienie. – Realizacja inwestycji drogowych może ożywić rynek pracy – zaznaczył Łaszek.
Dłuższe autostrady przyspieszą rozwój Polski - Analiza "Rzeczpospolitej" (link)