Rynek chiński ma zadyszkę, a europejski z trudem wychodzi z kłopotów. Ameryka Łacińska to wielka niewiadoma, a Afryka jeszcze nie zaczęła się liczyć w światowej konkurencji.
Dlatego najważniejsze propozycje producentów skierowane są głównie na rynek USA. Chodzi o 50 premier aut przygotowanych od zera i drugie tyle nowych wersji modeli z poprzednich lat.
Kooperacja europejsko-amerykańska
Chrysler prezentuje auta, które chce robić wspólnie z Fiatem. Chrysler 200 pokazany w poniedziałek podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit to już trzecie auto ze wspólną architekturą dzieloną z europejskim właścicielem.
Według przedstawicieli koncernu w ten sposób obie firmy oszczędzają czas i pieniądze. Dzięki temu – przekonuje Sergio Marchionne – łatwiej będzie konkurować z General Motors i Fordem. Chrysler 200 wchodzi w najpopularniejszy segment aut na rynku amerykańskim.
Fiat i Chrysler zaczęły wykorzystywać wspólne platformy już w 2009 roku, ale nie na taką skalę jak obecnie. Podwozie Chryslera 200 wykorzystywane jest przy produkcji Alfy Romeo Giulietty.