Boeing rozpoczyna montaż pierwszego egzemplarza 737 Next-Generation w nowym rytmie 42 samolotów miesięcznie. Od 2010 r. tempo produkcji modelu 737 wzrosło o ok. 33 proc. - z 31,5 do 42 samolotów miesięcznie.
W środę technicy umieszczą elementy dźwigarów, tj. wewnętrznych elementów konstrukcyjnych skrzydła, w maszynie, która zmontuje je w zautomatyzowany sposób. Instalacja dźwigarów jest pierwszym elementem montażu skrzydeł oraz pierwszym etapem montażu 737 w fabryce w Renton.
- Zwiększenie tempa produkcji jest odzwierciedleniem naszego zobowiązania, by najlepiej sprzedające się samoloty na świecie dostarczać naszym klientom tak szybko jak to możliwe - powiedziała wiceprezes i dyrektor generalna programu 737, Beverly Wyse. - Dzięki usprawnieniom wydajności w fabryce, z których wiele zawdzięczamy naszym pracownikom, jesteśmy w stanie skutecznie zwiększać liczbę wytwarzanych samolotów.
Pierwszy 737NG zbudowany w nowym rytmie ma być dostarczony w II kwartale. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, do 2017 r. tempo produkcji zwiększy się do 47 samolotów miesięcznie.