Reklama

Stacyjki w MG: kolejny inżynier do odstawki

Inżynier General Motors, który nadzorował wewnętrzne śledztwo w sprawie wadliwych stacyjek, które doprowadziły do śmierci w wypadkach 13 osób odszedł na emeryturę

Publikacja: 06.05.2014 17:48

Jim Federico (56 lat) był od września 2013 dyrektorem globalnego działu integracji pojazdów, podlegał bezpośrednio nowej prezes Mary Barra, wcześniej był głównym inżynierem w programie projektowania globalnych subkompaktów, pojazdów sportowo-użytkowych i elektrycznych. Pracował w koncernie prawie 36 lat.

Według dokumentów udostępnionych w kwietniu przez Kongres, Federico otrzymywał raporty od inżyniera z działu badania produktów, który pracował nad ustaleniem przyczyn defektów poduszek powietrznych w samochodach GM. Tamto postępowanie doprowadziło do badania przyczyn wadliwej stacyjki.

W 2012 r. Federico był najważniejszym przedstawicielem kierownictwa koncernu związanym z tym śledztwem. Pod jego kierownictwem ekipa śledcza analizowała stacyjki samochodów GM przeznaczonych do złomowania i zwróciła się o pomoc do ich dostawcy, firmy Delphi.

W ramach tej procedury odkryto w październiku 2013, że w stacyjce zmieniono kilka lat wcześniej pewne rozwiązania projektowe, gdy za stacyjki odpowiadał inżynier Ray DeGiorgio, niedawno zawieszony przez GM. To on zezwolił na zmiany projektowe, ale nie dopilnował zmiany numeru statystycznego tej części. To doprowadziło do zamieszania, gdy starano się zrozumieć, dlaczego w niektórych modelach doszło do problemów, a w innych nie. W styczniu GM zaczął wymieniać stacyjki we wszystkich 2,6 mln samochodów na świecie.

Rzecznik GM, Jim Cain powiedział, że odejście Federico na emeryturę było jego decyzją i nie ma nic wspólnego z akcją wymiany stacyjek. - Pozdrawiamy go w  związku z tym i życzymy mu wszystkiego najlepszego w przyszłych działaniach - dodał.

Reklama
Reklama

W wewnętrznym komunikacie Federico poinformował, że zamierza "podjąć nowe wyzwania w zakresie inżynierii i projektowania poza sektorem samochodowym".

Odchodzi z koncernu po informacji z kwietnia, że szef globalnego działu inżynierii John Calabrese (55) odejdzie na emeryturę, a  jego stanowisko zostanie podzielone na dwa dla zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów. GM podał, że zostanie do sierpnia, aby pomóc w płynnym przekazaniu kompetencji.

ynierii John Calabrese (55) odejdzie na emeryturę, a  jego stanowisko zostanie podzielone na dwa dla zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów. GM podał, że zostanie do sierpnia, aby pomóc w płynnym przekazaniu kompetencji. reuters, p.r.

Jim Federico (56 lat) był od września 2013 dyrektorem globalnego działu integracji pojazdów, podlegał bezpośrednio nowej prezes Mary Barra, wcześniej był głównym inżynierem w programie projektowania globalnych subkompaktów, pojazdów sportowo-użytkowych i elektrycznych. Pracował w koncernie prawie 36 lat.

Według dokumentów udostępnionych w kwietniu przez Kongres, Federico otrzymywał raporty od inżyniera z działu badania produktów, który pracował nad ustaleniem przyczyn defektów poduszek powietrznych w samochodach GM. Tamto postępowanie doprowadziło do badania przyczyn wadliwej stacyjki.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama