Reklama

Eurocash złożył wniosek do UOKiK w sprawie HDS

Franczyzowy potentat złożył do UOKiK wniosek o zgodę ?na przejęcie kontroli m.in. ?nad sieciami InMedio i Relay.

Publikacja: 08.07.2014 15:37

Zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów to główny warunek zawieszający transakcji, która została ogłoszona 11 czerwca. Zgodnie z zawartą umową Eurocash chce kupić od HDS Polska 51 proc. udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów InMedio, liczącą ponad 410 placówek, głównie w galeriach handlowych.

Umowa idzie jednak dalej. Eurocash, już obecnie zarządzający sieciami handlowymi z 11 tys. sklepów (marki abc, Groszek czy Lewiatan), ma wejść także w segment convenience – niewielkich placówek z większą ofertą dań gotowych czy również małej gastronomii. Spółka Eurocash Convenience zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute" do rozwoju sieci sklepów właśnie typu convenience.

Ten segment rynku handlowego rozwija się dzisiaj zdecydowanie najszybciej, a jego najbardziej znanym reprezentantem jest Żabka.

Zgodnie z prawem UOKiK ma 60 dni na wydanie decyzji dotyczącej koncentracji. Jednak każde wysłane przez Urząd zapytanie do stron czy prośba o dane uzupełniające powoduje, że zegar zostaje zatrzymany.

Szczególnie postępowania związane z branżą handlową są ostatnio bardzo skomplikowane. Na przykład Auchan na decyzję w sprawie przejęcia Reala czekał ostatecznie ponad dziesięć miesięcy, ale długo trwało uzgadnianie warunków, na jakich mogła ona ostatecznie zostać sfinalizowana.

Reklama
Reklama

Trudno jednak prognozować, czy w przypadku transakcji Eurocash i HDS będzie to wyglądało podobnie.

—pm

Zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów to główny warunek zawieszający transakcji, która została ogłoszona 11 czerwca. Zgodnie z zawartą umową Eurocash chce kupić od HDS Polska 51 proc. udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów InMedio, liczącą ponad 410 placówek, głównie w galeriach handlowych.

Umowa idzie jednak dalej. Eurocash, już obecnie zarządzający sieciami handlowymi z 11 tys. sklepów (marki abc, Groszek czy Lewiatan), ma wejść także w segment convenience – niewielkich placówek z większą ofertą dań gotowych czy również małej gastronomii. Spółka Eurocash Convenience zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute" do rozwoju sieci sklepów właśnie typu convenience.

Reklama
Biznes
Resort cyfryzacji proponuje nowelizację tzw. megaustawy. Będzie awantura?
Biznes
Władimir Putin sięga po majątki oligarchów
Materiał Partnera
Budowa stoiska na targach nigdy nie była tak prosta, jak z systemem Matrix
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Reklama
Reklama