Lotnisko w Helsinkach złowi online

Lotnisko w Helsinkach nie należy do europejskich gigantów. Jest jednak najbardziej zaawansowane technologicznie na naszym kontynencie

Publikacja: 29.07.2014 17:43

Lotnisko w Helsinkach złowi online

Foto: Bloomberg

Każdy z 15 milionów pasażerów, którzy z korzystają rocznie z tego portu, pod warunkiem, że w swoim smartfonie ma włączone Wi-Fi będzie mógł skorzystać ze specjalnej aplikacji, która powiadomi go o najnowszych ofertach w sklepach (niestety jest tam dość drogo), oraz czasie jaki jest nam potrzebny na dojście do bramki przy wyjściu do samolotu.

Aplikacja jednak ma swoich przeciwników, którzy uważają, że śledzenie każdego kroku, jaki zrobią narusza ich prywatność. Nie wierzą oni, że dane, jakie zostaną zebrane podczas takiego „śledzenia" nie będą przechowywane.

Dla lotniskowych punktów handlowych, to jednak jedyna szansa, żeby złowić klientów online. Podobna próba nie udała się już w amerykańskim domu towarowym Nordstrom, bo klienci nie chcieli być nieustannie „zaczepiani" przez swojego smartfona i chcieli robić zakupy w spokoju, nie nagabywani przez informacje uzyskane dzięki Wi-Fi.

Jak na razie na helsińskim Vantaa jest 35 sklepów i 32 restauracje i kawiarnie. Aplikacja jest tak przygotowana, że np. pasażer przechodzący obok sklepu z regionalnym jedzeniem otrzyma na swoim smartfonie ofertę wyprzedażową na suszone mięso renifera, a sklep obok na słynne wazony Iittala, czy swetry z okolic koła podbiegunowego. Pasażer lecący do Tokio będzie mógł dowiedzieć się, że gdyby chciał zjeść sushi, to zdąży, bo jego lot jest opóźniony

Lotnisko w Helsinkach zachęcało pasażerów od dawna, aby wykorzystywali je jako port tranzytowy, zwłaszcza w lotach do Azji. Finnair, narodowy przewoźnik ma tam swoje spa, są pomieszczenia dla osób, które chciałyby podczas przesiadki popracować,są zajęcia z jogi i pilates , na razie jeszcze krótkie - 20 minutowe,ale ponieważ pomysł się spodobał (wprowadzono je w czerwcu), to sesje zostaną wydłużone.

Pasażerowie przyznają, że jeśli przesiadają się w Helsinkach, to nie szukają hotelu w pobliżu lotniska, bo kombinacja foteli i łóżek pozwala spokojnie wypocząć na lotnisku, zwłaszcza w pobliżu bramek 33-40. Opinie pasażerów, a niektórzy z nich mieli przesiadki trwające po kilkanaście godzin są w większości bardzo pozytywne. Dzięki tym udogodnieniom Finnair został uznany za linię, która oferuje najbardziej atrakcyjne podróże do Azji. A teraz lotniskowa aplikacja poinformuje ich także gdzie są wolne wygodne fotele.

Takie rozwiązania są już stosowane na niektórych lotniskach, ale tylko fragmentarycznie. Helsinki mają być pierwsze, gdzie całe lotnisko będzie online. A przecież zawsze lepiej jest się dowiedzieć, że ponieważ boarding się opóźnia, to mamy dodatkowe 15 minut, których nie spędzimy w kolejce pod wyjściem do samolotu.

Każdy z 15 milionów pasażerów, którzy z korzystają rocznie z tego portu, pod warunkiem, że w swoim smartfonie ma włączone Wi-Fi będzie mógł skorzystać ze specjalnej aplikacji, która powiadomi go o najnowszych ofertach w sklepach (niestety jest tam dość drogo), oraz czasie jaki jest nam potrzebny na dojście do bramki przy wyjściu do samolotu.

Aplikacja jednak ma swoich przeciwników, którzy uważają, że śledzenie każdego kroku, jaki zrobią narusza ich prywatność. Nie wierzą oni, że dane, jakie zostaną zebrane podczas takiego „śledzenia" nie będą przechowywane.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca