Dział oświetleniowy Philipsa zostanie przekształcony w samodzielną spółkę. Reszta działów - elektronika użytkowa i urządzenia medyczne - ma zostać skonsolidowana w jednej strukturze, która będzie funkcjonowała pod marką Philips i ma być warta 15 mld euro. Nowa struktura koncernu ma przyszłym roku przynieść 100 mln euro oszczędności, a w 2016 - kolejne 200 mln.
Dział oświetleniowy, którego obroty sięgają 7 mld euro, ma nadal funkcjonować pod marką Philips, ale stanowić będzie oddzielna firmę z opcją ewentualnej sprzedaży jej udziałów.
Reuters przypomina, iż Siemens podobnie postąpił z marka Osram, licząc, że znajdzie na nią kupca. Kiedy okazało się, że nikt nie jest nią zainteresowany a obroty firmy spadają, udziały w firmie trafiły do udziałowców Siemensa.
- Dla Philipsa nadszedł czas na kolejne strategiczne decyzje - powiedział prezes koncernu Frans van Houten.
Holenderski koncern, który był pionierem w produkcji żarówek, w ciągu ostatnich dwóch lat przeszedł gruntowna reorganizację i przebudowę. Pozbył się części działów produkcyjnych - głownie w obszarze elektroniki telewizyjnej - w których nie był w stanie konkurować z firmami azjatyckimi. Natomiast Gibson, jeden z największych producentów gitar i właściciel kilkunastu marek związanych z muzyką i innowacjami w zakresie audio, kupił od Philipsa spółkę Woox Innovations - produkującą sprzęt audio i multimedia. Firma kupiła tez licencję na używanie marki Philips.