Targi World Food Warsaw - 180 wystawców z 28 krajów

Około 180 wystawców z 28 krajów bierze udział w drugiej edycji targów żywności i napojów WorldFood Warsaw. W warszawskim Centrum EXPO XXI swoje pawilony mają Chiny, Holandia, Ukraina, Grecja, Macedonia czy Sri Lanka.

Publikacja: 15.04.2015 14:10

Targi World Food Warsaw - 180 wystawców z 28 krajów

Foto: materiały prasowe

Zdecydowaliśmy się na organizację targów WorldFood Warszaw uznając, że Polska jest ważnym i pożądanym partnerem biznesowym, jednym z czołowych europejskich producentów i eksporterów żywności - tłumaczy w rozmowie z PAP menadżerka targów Agnieszka Szpaderska. Takie imprezy są potrzebne, a świadczy o tym fakt, że już podczas pierwszej edycji w ubiegłym roku zostały zawarte kontrakty, które zaowocowały m.in. wejściem z produktem do sieci handlowych - podkreśliła.

Targi WorldFood organizowane są na całym świecie, m.in. w Rosji, Uzbekistanie, Azerbejdżanie, Turcji, Kazachstanie czy na Ukrainie. Teraz do organizatorów targów dołączyła także Polska, gdzie impreza odbywa się po raz drugi - mówiła Szpaderska. Dodała, że targi skierowane są do profesjonalistów z branży, mają służyć nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i międzynarodowymi przedsiębiorcami.

W warszawskim Centrum EXPO XXI swoje pawilony mają Chiny, Holandia, Ukraina, Grecja, Macedonia czy Sri Lanka. Są także wystawcy m.in. z Azerbejdżanu, Mongolii, Bośni i Hercegowiny i Indonezji. W sumie uczestniczy w nich ok. 180 wystawców z 28 krajów świata, co oznacza ok. 80 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłorocznej edycji.

Rozszerzył się także zakres tematyczny. Poza sekcją poświęconą dodatkom do żywności - Ingredients Warsaw, w tym roku zostały wprowadzone nowe sekcje - Wine&Spirits Warsaw oraz FoodTech Warsaw.

Szczególnie dużym zainteresowaniem ze strony firm cieszy się sekcja alkoholi i wyrobów spirytusowych. Polska jest znanym na świecie producentem mocnych trunków - szczególnie wódki, ale coraz większą popularnością cieszą się lokalne piwa, cydr czy wina owocowe. Poza tym rynek warszawski jest szczególnie atrakcyjny dla producentów czy dystrybutorów wysokiej jakości alkoholi - dodaje Szpaderska.

Targi potrwają do 16 kwietnia.

Zdecydowaliśmy się na organizację targów WorldFood Warszaw uznając, że Polska jest ważnym i pożądanym partnerem biznesowym, jednym z czołowych europejskich producentów i eksporterów żywności - tłumaczy w rozmowie z PAP menadżerka targów Agnieszka Szpaderska. Takie imprezy są potrzebne, a świadczy o tym fakt, że już podczas pierwszej edycji w ubiegłym roku zostały zawarte kontrakty, które zaowocowały m.in. wejściem z produktem do sieci handlowych - podkreśliła.

Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont