Absolutnym rekordzistą jest Lexus.
- Obecnie 86 proc. sprzedawanych przez nas samochodów to hybrydy – mówi Monika Małek z Lexus Polska.
To nawet lepszy wyniki od średniego udziału hybryd w sprzedaży tej marki na rynku europejskim, który sięga 70 proc. Duża w tym zasługa nowego, bardzo popularnego modelu NX. - Część klientów mogąc szybko kupić 2-litrową wersję z doładowanym silnikiem benzynowym woli czekać na hybrydę – dodaje Małek. W sumie na 11 modeli Lexusa oferowanych w polskich salonach, 7 to samochody z napędem hybrydowym.
Toyota, do której należy marka Lexus, też może pochwalić się dużym udziałem takich samochodów w łącznej sprzedaży wszystkich modeli. W pierwszym kwartale na rynku europejskim Toyota Motor Europe zwiększyła sprzedaż hybryd do 52,2 tys. sztuk, czyli o 12 proc. w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. To prawie jedna czwarta całej sprzedaży. Udział ten będzie rósł w kolejnych kwartałach, bo popyt na hybrydy stale się zwiększa. Przykładowo Auris Hybrid stanowi już połowę sprzedaży modelu w Europie.
Na rynku polskim też sprzedaje się nieźle: według importera, spółki Toyota Motor Poland, już co czwarty sprzedawany w Polsce Auris, jedno z najbardziej popularnych aut na rynku (7. miejsce), jest wyposażony w pełny napęd hybrydowy.