GM: po Chinach kolej na Indie i Brazylię

General Motors zainwestuje w ciągu kilku lat miliard dolarów w Indiach, aby stworzyć tam regionalne centrum eksportowe. W Brazylii podwoi nakłady do 2018 r.

Publikacja: 29.07.2015 17:11

GM: po Chinach kolej na Indie i Brazylię

Foto: Bloomberg

To część planu koncernu zainwestowania w ciągu kilku lat 5 mld dolarów na przygotowanie wspólnie z chińskim partnerem SAIC globalnej rodziny samochodów Chevroleta. - GM nie może pozostać globalnym liderem bez poczynienia poważnych inwestycji w zwiększenie swej obecności na tak rozwojowych rynkach jak Indie - stwierdziła na briefingu w Delhi prezes Mary Barra.

Indyjski rynek samochodowy złapał zadyszkę w ostatnich latach, sprzedaż rosła o 3 proc. rocznie, ale do 2020 r. stanie się trzecim na świecie rynkiem aut osobowych, po Chinach i Stanach.

GM rozpocznie w najbliższych 5 latach sprzedaż 10 pojazdów produkowanych w Indiach, aby podwoić swój udział w rynku do 2020 r. - podał na konferencji szef operacji międzynarodowych GM, Stefan Jacoby. W 2014 r. koncern sprzedał tam 56 700 pojazdów i uzyskał 1,8 proc. na rynku zdominowanym przez Suzuki i Hyundaia. Firmy z Zachodu mają trudności z rozkręceniem sprzedaży.

Centrum eksportu

Decyzja GM o uczynieniu z Indii centrum eksportu jest naśladowaniem podobnych podjętych przez Forda i Volkswagena, które zwiększają eksport z tego kraju korzystając z taniej siły roboczej i z dużych oszczędności. - Tą inwestycją zamierzamy wykorzystać potencjał Indii jako rynku i jako taniej bazy produkcji przemysłowej - powiedział Jacoby.

Decyzja Amerykanów wywoła zapewne napięcia w działalności filii GM w Korei. Ten kraj był od lat ośrodkiem eksportu o niskich kosztach, pochodziła stąd jedna piąta światowej produkcji GM, ale w ostatnich latach przeszkadzały temu rosnące koszty pracy. Ekspansja w Indiach nie musi wcale zwiastować stopniowego wychodzenia koncernu z Korei jako bazy eksportu - dodał Jacoby. Korea będzie nadal miejscem produkcji i eksportu samochodów na rynki rozwinięte i dojrzałe, do Stanów i Europy, a Indie mają być ośrodkiem eksportu na wschodzące rynki.

W Brazylii General Motors podwoi swe nakłady do 2,13 mld reali (3,8 mld dolarów) do 2018 r. i zacznie produkcję nowej rodziny samochodów. Według szefa GM na ten region, Jaime Adrili, inwestycje w Brazylii mają na celu prace nad nowymi technologiami i produktami, a nie zwiększenie mocy produkcyjnych.

To część planu koncernu zainwestowania w ciągu kilku lat 5 mld dolarów na przygotowanie wspólnie z chińskim partnerem SAIC globalnej rodziny samochodów Chevroleta. - GM nie może pozostać globalnym liderem bez poczynienia poważnych inwestycji w zwiększenie swej obecności na tak rozwojowych rynkach jak Indie - stwierdziła na briefingu w Delhi prezes Mary Barra.

Indyjski rynek samochodowy złapał zadyszkę w ostatnich latach, sprzedaż rosła o 3 proc. rocznie, ale do 2020 r. stanie się trzecim na świecie rynkiem aut osobowych, po Chinach i Stanach.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca