Sołowow i Tauron idą pod ramie po Brzeszcze

FTF Columbus, spółka z grupy Michała Sołowowa, chce współpracować z zależną od Taurona firmą RSG. Innymi udziałowcami tej spółki są Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego oraz Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica.

Publikacja: 21.09.2015 18:10

Sołowow i Tauron idą pod ramie po Brzeszcze

Foto: Bloomberg

Zarówno FTF i RSG biorą udział w przetargu na kupno Kopalni Brzeszcze i tego miałaby dotyczyć potencjalna współpraca partnerów.

„Partnerzy RSG wyrazili zainteresowanie taką współpracą. Będzie ona możliwa po podpisaniu umowy o poufności i określeniu warunków takiej kooperacji" – napisał Tauron w komunikacie.

Zdaniem katowickiego koncernu taka współpraca stron poprawiłaby efektywność projektu. Columbus należy do grupy kapitałowej Michała Sołowowa, której częścią jest również Synthos, odbierający obecnie gaz i węgiel z KWK Brzeszcze.

W negocjacjach dotyczących przejęcia Kopalni Brzeszcze uczestniczą Węglokoks Kraj, RSG - spółka celowa, której jedynym wspólnikiem jest obecnie Tauron, a której udziałowcami będą także ZEW Niedzica i MARR - oraz spółka FTF Columbus, należąca do Michała Sołowowa.

Negocjacje mają doprowadzić do sprzedaży kopalni do dnia 25 września 2015 r.

Na wtorek zaplanowane jest trójstronne spotkanie, na które zaproszeni już zostali przedstawiciele związków zawodowych działających w KWK Brzeszcze.

Kopalnia Brzeszcze to jeden z dawnych zakładów Kompanii Węglowej - wydzielony z niej i przejęty przez Spółkę Restrukturyzacji Kopalń. Styczniowe porozumienie rządu ze związkami zapowiadało poszukiwanie dla kopalni Brzeszcze inwestora.

Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne