Reklama

Intercity wyda 1,8 mld zł na modernizację pociągów

Blisko 1,8 miliarda złotych wyda PKP Intercity na modernizacje taboru. Spółka chce zmodernizować ok. 400 wagonów, 60 lokomotyw oraz zapewnić im nowoczesne zaplecza serwisowe.

Publikacja: 13.10.2015 12:23

Intercity wyda 1,8 mld zł na modernizację pociągów

Foto: 123rf.com

Część pieniędzy przeznaczonych ma pochodzić z funduszy unijnych w ramach nowej perspektywy. Nowe inwestycje, po zwiększeniu prędkości pociągów i wprowadzeniu na tory Pendolino, mają jeszcze poprawić warunki podróżowania, a w ten sposób przyciągnąć do kolei nowych pasażerów.

Modernizacja zakłada kompletną przebudowę blisko 400 pojazdów starego typu, w efekcie której powstaną nowoczesne wagony przedziałowe, bezprzedziałowe, restauracyjne oraz wielofunkcyjne, tzw. Combi. - W projektowaniu uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności, podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów – deklaruje Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Nowe wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych, zapewniając jednolity standard usług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław–Katowice–Kielce–Lublin, Szczecin–Trójmiasto–Olsztyn, Berlin–Poznań–Warszawa czy Gdynia–Warszawa–Katowice-Wiedeń.

- Wierzymy, że plany inwestycyjne PKP Intercity przełożą się na dalszy rozwój spółki. Wrzesień był kolejnym świetnym miesiącem pod względem wyników przewozowych, kiedy wzrost sięgnął 30 proc. rok do roku - mówi Piotr Ciżkowicz, przewodniczący rady nadzorczej PKP Intercity.

Ważne będą także remonty lokomotyw, które pozwolą zwiększyć prędkość ze 125 do 160 kilometrów na godzinę, a także podnieść bezpieczeństwo i obniżyć koszty eksploatacji. W kabinach zostanie zamontowana klimatyzacja, co poprawi warunki pracy maszynistów. Z kolei remonty stacji serwisowych obejmą 9 obiektów i pochłoną 400 mln złotych.

Reklama
Reklama

Intercity, która co miesiąc notuje wzrosty frekwencji zakłada, że w tym roku przewiezie 30 mln pasażerów. Spółka ma powody do zadowolenia, bo przełamuje mocno niekorzystny trend. W roku 2014 przewiozła niecałe 24,2 mln pasażerów, o prawie 5 milionów mniej niż w roku 2013. Spadek frekwencji ciągnie się zresztą dłużej. Trudno się dziwić, bo kolej przegrywała drogimi biletami, długimi czasami podróży, fatalnymi warunkami w pociągach. Dopiero od końca ubiegłego roku to się zaczyna zmieniać.

Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama