Reklama

Oszustwo „na InPost”. Nowa i bardzo groźna metoda wyłudzeń

Oszuści w natarciu – jak ostrzega znana firma kurierska, pojawiła się kampania tzw. phishingowa, w której wykorzystując markę InPost, przestępcy próbują wykraść dane osobowe i informacje z kart płatniczych użytkowników.

Publikacja: 01.10.2024 13:44

Oszustwo „na InPost”. Nowa i bardzo groźna metoda wyłudzeń

Foto: InPost

Jak alarmuje InPost, cyberprzestępcy przesyłają fałszywe wiadomości, w których informują użytkowników o konieczności zaktualizowania adresu dostawy przesyłki. To haczyk. Jeśli na niego się złapiemy, zostaniemy przekierowani na niebezpieczne strony. Te mogą nie wyglądać wcale groźnie, bo imitują prawdziwe serwisy do obsługi klientów, ale w praktyce są niebezpiecznymi „podróbkami”. To tzw. phishing, czyli jedno z głównych zagrożeń cybernetycznych w sieci, polegające na próbie wyłudzenia istotnych informacji. Celem mogą być dane osobowe i pieniądze (hakerzy z reguły chcą zdobyć wiedzę na temat kartach płatniczych użytkowników). CSIRT KNF, Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego przy Komisji Nadzoru Finansowego, opublikował w mediach społecznościowych ostrzeżenie, w którym zwraca się do klientów InPostu, by ci zachowali ostrożność i nie dali się okraść.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama