Oszustwo „na InPost”. Nowa i bardzo groźna metoda wyłudzeń

Oszuści w natarciu – jak ostrzega znana firma kurierska, pojawiła się kampania tzw. phishingowa, w której wykorzystując markę InPost, przestępcy próbują wykraść dane osobowe i informacje z kart płatniczych użytkowników.

Publikacja: 01.10.2024 13:44

Oszustwo „na InPost”. Nowa i bardzo groźna metoda wyłudzeń

Foto: InPost

Jak alarmuje InPost, cyberprzestępcy przesyłają fałszywe wiadomości, w których informują użytkowników o konieczności zaktualizowania adresu dostawy przesyłki. To haczyk. Jeśli na niego się złapiemy, zostaniemy przekierowani na niebezpieczne strony. Te mogą nie wyglądać wcale groźnie, bo imitują prawdziwe serwisy do obsługi klientów, ale w praktyce są niebezpiecznymi „podróbkami”. To tzw. phishing, czyli jedno z głównych zagrożeń cybernetycznych w sieci, polegające na próbie wyłudzenia istotnych informacji. Celem mogą być dane osobowe i pieniądze (hakerzy z reguły chcą zdobyć wiedzę na temat kartach płatniczych użytkowników). CSIRT KNF, Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego przy Komisji Nadzoru Finansowego, opublikował w mediach społecznościowych ostrzeżenie, w którym zwraca się do klientów InPostu, by ci zachowali ostrożność i nie dali się okraść.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Trump odcina Ukrainę od danych wywiadowczych, Niemcy zapowiadają zmiany w konstytucji, a Chiny ogłaszają ambitny plan na 2025 rok
Biznes
Wiceprezes Apple’a dla „Rzeczpospolitej”: W 100 procentach jestem Polakiem
Biznes
Elon Musk: Powinniśmy sprywatyzować wszystko, co tylko możemy
Biznes
EBI podwaja budżet na obronność do 2 mld, usuwa sufit i szuka nowych projektów
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”