Aktualizacja: 02.05.2025 14:07 Publikacja: 04.02.2024 14:15
Viktor Orban z żoną Aniko Levai
Foto: Bloomberg
Rząd w Budapeszcie stara się o wykupienie stołecznego portu od 2021 roku. Ale początkowo nie miał pieniędzy, a inwestor AviaAlliance, czyli Hochtief i kanadyjskie fundusze emerytalne nie chciały słyszeć o pozbyciu się dochodowego biznesu. Potem jednak rząd Orbana sukcesywnie zaczął się pozbywać udziałów w kilku spółkach i pieniądze się pojawiły. Nadal był potrzebny partner, który dołoży pieniądze i zajmie się zarządzaniem. O zewnętrzne pieniądze było łatwiej, bo pojawił się katarski fundusz inwestycyjny. Ale ostatecznie odezwał się branżowy współinwestor, francuska spółka Vinci Airports i sprawy wyraźnie przyspieszyły.
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Amerykański gigant ogłosił plany znacznego zwiększenia swojej obecności w Europie – rozbuduje centra danych, zwi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas