Produkcja Forda Ka w zakładzie Fiat Chrysler Automobiles (wówczas Fiat Auto Poland) w Tychach ruszyła jesienią 2008 r. na mocy porozumienia dwóch koncernów motoryzacyjnych: Fiata i Forda. Samochód jest wytwarzany na tej samej linii produkcyjnej co modele koncernu FCA.
O tym, że 2016 r. będzie ostatnim rokiem wytwarzania Forda w Tychach, przedstawiciele fabryki informowali już w ubiegłym roku; na początku tego roku prognozowano, że model Ka będzie produkowany w Tychach do kwietnia. We wtorek szef działu PR Ford Polska Mariusz Jasiński poinformował PAP, że ostateczna data zakończenia produkcji tego modelu w tyskiej fabryce to 27 maja tego roku.
Plan zakłada, że w tym roku w Tychach powstanie łącznie 12 tys. 661 egzemplarzy tego modelu. Łączna produkcja w latach 2008-2016 osiągnie 514 tys. 128 samochodów.
"Trudno mówić dokładnie o następcy modelu Ka. Wprowadzamy do oferty nowy samochód o nazwie Ka+, ale będzie on zdecydowanie większy od aktualnego modelu Ka i będzie to samochód pięciodrzwiowy. Pojawi się on w salonach dilerów Forda w Europie na jesieni tego roku. Fabryka, w której będzie produkowany ten model, nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona" - poinformował Jasiński.
Przedstawiciele FCA Poland zapewniali wcześnie, że w związku z zaprzestaniem produkcji Forda zakład w Tychach nie planuje zmniejszenia blisko 3,3-tysięcznej załogi, licząc na stabilny popyt na inne wytwarzane w śląskiej fabryce modele: Fiata 500, Lancię Ypsilon i Abartha 500.