Reklama
Rozwiń

Polska spóźniona w zachętach do rozwoju elektromobilności

Parlament Europejski będzie dziś głosował za definitywnym zakończeniem sprzedaży nowych samochodów spalinowych do 2035 r. Od tego terminu w salonach mają być tylko auta elektryczne.

Publikacja: 07.06.2022 21:00

Samochody spalinowe, obecnie wciąż znacznie tańsze o kilkadziesiąt procent od aut elektrycznych, sta

Samochody spalinowe, obecnie wciąż znacznie tańsze o kilkadziesiąt procent od aut elektrycznych, staną się od nich droższe przed 2027 r. Dwa lata wcześniej ceny zaczną się zrównywać

Foto: shutterstock

Środowe głosowanie w europarlamencie ma zmienić obraz europejskiej motoryzacji. Choć bogate społeczeństwa Europy Zachodniej już dość szybko zmierzają w stronę jej elektryfikacji, Polska na razie drepcze z tyłu. Ale w ostatnich miesiącach rozwój elektromobilności zaczyna wyraźniej przyspieszać.

Od kwietnia 2019 r. flota samochodów z napędem elektrycznym powiększyła się prawie osiem razy. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) w 2025 r. polski park samochodów z napędem czysto elektrycznym zwiększy się do 290,5 tys. z 40,3 tys. w roku 2022. Z kolei liczba zarejestrowanych hybryd plug-in wzrośnie z 41,1 tys. do 220,2 tys. PSPA zakłada, że łączny udział zelektryfikowanych samochodów w rynku nowych aut sięgnie pod koniec 2025 r. blisko jednej czwartej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI