Szef największej w Europie grupy samochodowej, Matthias Müller przedstawił w Wolfsburgu nowy plan „Together" (Razem), najważniejszą zmianę w historii przedsiębiorstwa, który zostanie sfinansowany oszczędnościami i większą efektywnością działania, uzyskaną z integracji działu podzespołów, złożonego z 26 zakładów na świecie zatrudniających 67 tys. ludzi
- Grupa Volkswagena będzie bardziej zespolona, skuteczniejsza, bardziej innowacyjna, bardziej nastawiona na klienta, trwalsza i systematycznie kierująca się ku rentownemu wzrostowi — powiedział.
Skandal z emisjami spalin wywołał w VW największy kryzys w ciągu 79 lat istnienia firmy. VW odłożył 16 mld euro na koszty modyfikacji w milionach pojazdów i na ugodę z władzami w USA, ale analitycy spodziewają się, że rachunek będzie większy. Skandal zaważył na całym rynku silników Diesla, stanowiących niemal połowę sprzedaży w Europie. Zwiększa presję finansową na VW, którego główna marka jest mniej rentowna od największych konkurentów.
8 mld euro oszczędności
Przedstawiając nową strategię do 2025 r. przed WZA w tym tygodniu, które może być burzliwe, grupa podała, że zamierza w ciągu 10 lat wypuścić 30 nowych samochodów elektrycznych i spodziewa się ich sprzedaży 2-3 mln do 2025 r.
Postawiła sobie też za cel rozwój usług w zakresie wspólnego korzystania z pojazdów (car sharing) czy z samochodów osobowych z kierowcą (VTC) i liczy na miliardowe obroty w tej dziedzinie do 2025 r. Ponadto zakłada prace nad własnymi technologiami w zakresie aut autonomicznych i baterii.