Angażować, a nie sprzedawać

Coca-Cola nie działa już dziś reklamowo w sektorze napojów, tylko „sprzedaje” szczęście, Apple to nie biznes komputerowy, tylko kreatywny, Victoria Secret to nie biznes bieliźniany, tylko uwodzenie. Każdy, kto chce dziś wygrać na reklamowym rynku, musi umieć zidentyfikować emocję, z którą chce się identyfikować – mówi „Rz” Dagmara Szulce, dyrektor zarządzająca Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy (IAA).

Aktualizacja: 12.02.2018 20:11 Publikacja: 12.02.2018 20:00

Angażować, a nie sprzedawać

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

Jaki to będzie rok dla branży reklamowej?

Dagmara Szulce: To będzie dla branży bardzo ciekawy rok, bo rynek będzie się dalej rozwijał, ale wygrywać będą na nim ci gracze, którzy będą zdolni dostosować się do stale zmieniającego się otoczenia. Z jednej strony wciąż obowiązują na tym rynku jego najważniejsze zasady, a tradycyjne media wciąż są ważnym jego elementem, ale też dużą szansą jest możliwość korzystania z zachodzących zmian technologicznych , które są motorem dla rozwijania biznesów i budowania wartości marek. Żyjemy w czasach poszukiwania balansu miedzy krótkoterminowym podejściem i długotrwałym budowaniem wartości marki. To dla firm wciąż wyzwanie. Ważne jest dzisiaj, by naprawdę zacząć myśleć o odbiorcach. Największe światowe marki próbują dziś złapać z nimi kontakt, zrozumieć ich zachowania i postawy. Liderzy kategorii w poszczególnych branżach nawiązują dziś z konsumentami kontakt na poziomie emocjonalnym. Na to nakłada się wyścig technologiczny, w tym z rozwój cyfrowych analiz i marketingu, w efekcie czego pojawia się konieczność edukowania branży, jak korzystać z tych narzędzi.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Niemcy: Europa jest otwarta na chińskie samochody, ale nie za wszelką cenę
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes
Firmy coraz więcej pieniędzy wydają na krajowy sport. Będzie rekord?
Biznes
Poczta Polska dostanie wielki przelew z budżetu państwa
Biznes
Igor Klaja, prezes 4F: Budujemy polskiego Adidasa
Biznes
Ofensywa marketingowa Nike przed olimpiadą