Volkswagen za modernizacją diesli, ale nie sam

Volkswagen nie jest przeciwny modernizacji starszych diesli, ale nie mógłby sam sfinansować takiej kampanii, obawia się też o osiągi tych pojazdów — stwierdził prezes Matthias Müller.

Aktualizacja: 06.03.2018 09:23 Publikacja: 06.03.2018 09:14

Volkswagen za modernizacją diesli, ale nie sam

Foto: www.volkswagen.pl

Sąd administracyjny z Lipska zezwolił w precedensowym orzeczeniu władzom miast w Niemczech zakazywać wjazdu najbardziej kopcącym dieslom, co stworzyło rządowi i producentom obowiązek znalezienia rozwiązania. Organizacje ekologów i zrzeszenia automobilistów naciskają z kolei na firmy, by zmodyfikowały układ wydechowy starszych diesli.

- Nie chcę powiedzieć, że to wykluczam — stwierdził Müller na spotkaniu szefów firm samochodowych w Berlinie tuż przed salonem w Genewie. Konieczne zmiany podzespołów kosztowałyby od 1500 do 1700 euro na samochód, a opracowanie nowego układu wydechowego wraz z okresem testów zajęłoby 2-3 lata — wyjaśnił. Przerobione pojazdy mogłyby ponadto zużywać więcej paliwa i emitować więcej CO2, co obciążyłoby bardziej finansowo właściciela.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca