Reklama
Rozwiń
Reklama

Zgoda w Waszyngtonie: łączność 5G w samolotach później

T&T i Verizon Communications zgodziły się na 2-tygodniowe odroczenie wprowadzenia pasma C łączności bezprzewodowej 5G zapobiegając patowi w bezpieczeństwie lotniczym i zakłóceniom w lotach.

Publikacja: 04.01.2022 18:48

Zgoda w Waszyngtonie: łączność 5G w samolotach później

Foto: Adobe Stock

Oba koncerny łączności znalazły się pod presją Białego Domu, władz federalnych, linii lotniczych i branżowych organizacji, aby nie wprowadzały od 5 stycznia łączności nowej generacji, bo obawiano się możliwej interferencji 5G na wrażliwą elektronikę samolotów (wysokościomierze), co mogłoby zakłócić ich loty.

Początkowo odrzuciły prośbę ministra transportu i szefa urzędu lotnictwa FAA, zaproponowały w zamian tymczasowe nowe zabezpieczenia.

Ogłoszona zmiana ich podejścia odracza termin wprowadzenia nowego pasma do 19 stycznia. Verizon ogłosił, że nowy termin „stwarza pewność wprowadzenia w tym kraju w styczniu sieci 5G, która zmieni warunki gry”. AT&T poinformował, że zgodził się na prośbę ministra transportu Pete Buttigiega. „Wiemy, że bezpieczeństwo lotnictwa i 5G mogą koegzystować i jesteśmy pewni, że dalsza współpraca i oceny techniczne usuną wszelkie kwestie sporne” — dodał.

W najbliższych 2 tygodniach urzędy nadzoru, przewoźnicy i operatorzy łączności bezprzewodowej poszukają sposobów zminimalizowania potencjalnego wpływu interferencji na organizowanie lotów.

Urząd lotnictwa FAA pochwalił operatorów za zgodę na odroczenie terminu i za działania w zakresie bezpieczeństwa, jakie zaproponowali. „Liczymy na wykorzystanie dodatkowego czasu i przestrzeni na zmniejszenie zakłóceń w lotach, związanych z wprowadzeniem 5G” — cytuje Reuter fragment komunikatu.

Reklama
Reklama

Zanim doszło do rozwiązania całego problemu organizacje linii lotniczych, producenci samolotów i lotniska zwróciły się do Białego Domu o interwencję w opóźnieniu uruchomienia pasma C łączności 5G, które operatorzy kupili za 80 mld dolarów w aukcji zorganizowanej przez rząd. Sara Nelson z organizacji personelu pokładowego CWA, reprezentującej 50 tys. pracowników w 17 liniach lotniczych, stwierdziła w Twitterze, że „jeśli dojdzie do opóźnień w dostawach leków do szpitali i domów opieki”, to będzie za to odpowiedzialny Verizon. Airlines for America reprezentująca American Airlines, FedEx i innych przewoźników zwróciła się do Federalnej Komisji Łączności FCC o wstrzymanie instalowania tego pasma wokół wielu lotnisk, bo jej zdaniem mogłoby dojść do zakłócania tysięcy lotów dziennie.

Biznes
Amerykanie już nie kupią najnowszych chińskich dronów. „Niedopuszczalne ryzyko”
Biznes
Droższa Wigilia, chińskie cła i przeludnione mieszkania w Polsce
Biznes
Spotykamy naukę z biznesem
Biznes
Europa, czyli spokojna przystań
Biznes
Co zadecyduje o losach świata w 2026 roku
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama