Obecnie 42,7 proc. polskich konsumentów zgadza się z tezą, iż przykłada wagę do tego, jak kupowane produkty wpływają na środowisko i ekologię. To co prawda niemal 6 pkt proc. więcej niż w szczycie pandemii przed rokiem, ale nadal tego typu wskazań jest ponad 10 pkt proc. mniej niż przed koronawirusem – wynika z szóstej edycji badania przeprowadzonego przez HMG jako część badania „CSR w praktyce – barometr" Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej. Pokazuje ono poziom zaangażowania firm w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Straty przez pandemię
– Ubiegłoroczne badanie realizowane było w szczycie drugiej fali pandemii, w momencie skokowego wzrostu liczby zakażonych osób. Był to również okres, kiedy po raz pierwszy zetknęliśmy się z tym, jak epidemia może naprawdę wyglądać. Sytuacja, z którą mierzyło się polskie społeczeństwo, w wyraźny sposób odbiła się na wynikach ubiegłorocznego badania – większość wskaźników wyraźnie się zmniejszyła – mówi Anna Ostrowska, starszy specjalista z Havas Media Group Poland.
– W tym roku widać wyraźne odbicie się wyników – nasze oczekiwania wobec marek rosną. Nie wróciły jeszcze do poziomu z lat 2017–2019, ale w tym roku pandemia miała mniejszy wpływ na wyniki – dodaje.
Czytaj więcej
Powrót części uczniów do szkół to okazja, by na nowo zadbać o ich świadomość ekologiczną. To tym...