Na zainteresowanie remontami ma też wpływ ograniczenie wyjazdów turystycznych, zwłaszcza zagranicznych. W efekcie z badania przeprowadzanego dla grupy Muszkieterów wynika, że 51 proc. respondentów planuje remont w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 55 proc. kupuje potrzebne do niego produkty przez internet.

To efekt zmian zachowań z ostatnich miesięcy, ale wiele osób przyspiesza plany remontowe, ponieważ materiały budowlane drożeją w tempie dwucyfrowym. Są też kłopoty z dostępnością wielu kategorii, co powoduje, że wraca kupowanie na zapas i z dużym wyprzedzeniem.

Czytaj więcej

Ikea wycofuje słynne pluszowe rekiny. Miliony klientów na całym świecie protestują

Pandemia spowodowała, że częściej niż wcześniej tego rodzaju zakupy robione są online. Z badania wynika, że ogółem Polacy na zakupy online przeznaczają średnio 297,58 zł miesięcznie. W przypadku nabywania materiałów remontowych oraz do wykończenia mieszkania kwota ta jest już ponad półtorakrotnie wyższa i sięga 449,67 zł miesięcznie. Aż 23 proc. respondentów odpowiada, że ponad połowę swojego budżetu na produkty remontowe i wykończeniowe wydaje w internecie.

– Konsekwentnie stawiamy na rozwój kanału e-commerce w Grupie Muszkieterów. Bricomarché jako pierwsza w Polsce sieć handlowa wprowadziło do powszechnego użytku boksy pozwalające na wygodny, szybki i bezkontaktowy odbiór towarów. Badanie potwierdza trwały wzrost e-commerce w zakresie zakupu towarów remontowych i wykończeniowych oraz wyznacza jasny kierunek dalszego rozwoju – mówi Magdalena Wiśniewska, kierownik działu zarządzania projektami sieci Bricomarché w Polsce.

Największą popularnością w przypadku remontów i wykończenia mieszkania cieszą się artykuły oświetleniowe, które kupuje 54 proc. Polaków. Na drugim miejscu znalazły się dekoracje wnętrz (ich zakup deklaruje 47 proc. respondentów), a na trzecim – produkty do wyposażenia łazienki (wybór 40 proc. respondentów).