Sieć Ikea z pewnością nie spodziewała się tak burzliwej reakcji klientów po zamieszczeniu informacji, że wycofa wkrótce z oferty popularnego pluszowego rekina Blahaj.

Rekin Blahaj wszedł do oferty szwedzkiej sieci Ikea w 2019 roku i błyskawicznie zdobył popularność wśród klientów na całym świecie. Pluszak stał się sławny szczególnie na mediach społecznościowych, na których krążyły liczne zdjęcia przedstawiające zabawkowego rekina imitującego ludzkie czynności, na przykład pracującego za komputerem czy delektującego się obiadem w restauracji.

Teraz Ikea ogłosiła, że rekin w przyszłym roku zniknie z jej sklepów. Najpierw 26 września brytyjski oddział firmy poinformował na Twitterze, że maskotka jest czasowo niedostępna ze względu na problemy z dostawami. Firma obiecała następnie, że rekin Blahaj wróci niebawem do oferty… ale tylko na krótki okres, bowiem zgodnie z planem od kwietnia 2022 roku całkowicie zniknie ze sklepowych półek.

Wiadomość ta wywołała potężny sprzeciw ze strony klientów z całego świata. Co ciekawe, największą gorycz wyrazili klienci z Chin. To właśnie ta sprawa okazała się w ostatnich tygodniach najczęściej opisywanym tematem na portalu Weibo, chińskim odpowiedniku Twittera - wyprzedziła nawet dyskusje o zadłużeniu jednego z największych chińskich deweloperów Evergrande. Wątek „koniec produkcji zabawki z Ikea” został wyświetlony na Weibo już ponad 72 mln razy.

Fani postanowili nawet wystosować apel do władz firmy, by te nie zaprzestały produkcji popularnego rekina. Na portalu Reddit pojawiła się już w tej sprawie petycja, którą podpisało prawie 4 tys. użytkowników.

Więcej na: Business Insider Polska