Reklama
Rozwiń
Reklama

Najdroższy parking świata. VW trzyma auta na lotnisku BER

Czekające od lat na uruchomienie berlińskie lotnisko znalazło nowe przeznaczenie.

Aktualizacja: 11.08.2018 18:35 Publikacja: 11.08.2018 14:45

Najdroższy parking świata. VW trzyma auta na lotnisku BER

Foto: Bloomberg

Kilkaset samochodów Volkswagena, niemających jeszcze homologacji, parkuje obecnie na wciąż nieczynnym berlińskim lotnisku BER. W ostatnich dniach volkswageny przywiezione zostały na lotnisko tirami. Jest to dopiero początek wykorzystania obiektów lotniska do celów parkingowych. Koncern VW wynajął tam prawie 8000 miejsc parkingowych w trzech piętrowych garażach i pod gołym niebem.

Wszystko dzieje się za sprawą brakujących homologacji dla nowych samochodów, ponieważ we wrześniu w życie wchodzi wymóg nowej metody badania spalin, a koncernowi Volkswagena zaczęło brakować miejsc parkingowych przy fabrykach. Nie wiadomo jeszcze, jak długo samochody pozostaną w Schoenefeld.

Farsa w Schoenefeld

Nowe lotnisko ma zostać oddane do użytku w 2020 r. z 9-letnim opóźnieniem. Od lat prestiżowy stołeczny projekt budowlany jest pośmiewiskiem w oczach opinii publicznej. Wielokrotnie odkładano już termin jego oddania ze względu na usterki budowlane, błędy w planowaniu i problemy techniczne.

Ostatnio konsorcjum BER budujące lotnisko, po kilkumiesięcznych kontrolach, w lutym br. otrzymało 466- stronicowy raport od TÜV Rheinland na temat awaryjnego zaopatrzenia w energię elektryczną i oświetlenia w terminalu. Kontrolerzy doszli do wniosku, że nie mogą wydać zaświadczenia o spełnianiu wymogów przez te systemy. Szacuje się, że każdy dzień opóźnienia rozruchu lotniska kosztuje 1,3 mln euro. Bilansu tego nie poprawi fakt, że oddanie do dyspozycji innym użytkownikom parkingów przy lotnisku zasili budżet projektu o milion euro rocznie.

Nowy test WLTP

Problemy Volkswagena wynikają z tego, że od 1 września wprowadzony zostanie nowy standard pomiarów składu spalin WLTP («Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure»), co oznacza, że ponad 260 różnych kombinacji sprzęgłowo-silnikowych musi przejść od nowa testy w laboratorium i otrzymać certyfikaty. VW nie nadąża jednak z pomiarami, przez co może dojść do opóźnienia przekazania klientom 200- 250 tys. pojazdów.

Reklama
Reklama
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama