Reklama

Kormoran II: powstaje kolejny polski niszczyciel min

Od uroczystego cięcia blach w gdańskiej stoczni Remontowej Shipbuilding rozpocznie się w ten wtorek budowa drugiego już niszczyciela min nowej generacji Kormoran II dla polskiej marynarki.

Aktualizacja: 17.09.2018 17:48 Publikacja: 17.09.2018 14:05

Kormoran II

Kormoran II

Foto: materiały prasowe

Prywatna grupa Remontowa Holding zbuduje potem kolejny – trzeci (lecz drugi seryjny) okręt projektu 258. Już wejście do służby pierwszego, prototypowego Kormorana II oznaczało w 2017 r. zwiastun rewolucji we flocie wojennej RP.

Umowa MON z gdańską korporacją stoczniową Piotra Soyki podpisana w grudniu 2017 r. przewiduje budowę serii niszczycieli min ze stali amagnetycznej, co czyni polskie mine huntery nowej generacji trudniejszymi do wykrycia i odporniejszymi na atak minowy. Ważnymi atutami okrętu typu Kormoran II są doskonała manewrowość (dzięki pędnikom cykloidalnym napędzanym silnikami spalinowymi) oraz cechy utrudnionej wykrywalności stealth - co gwarantuje specjalna konstrukcja o tzw. niskiej sygnaturze. Szczegóły większości bojowych rozwiązań i zabezpieczeń pozostają tajne.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama