Aktualizacja: 17.09.2018 17:48 Publikacja: 17.09.2018 14:05
Kormoran II
Foto: materiały prasowe
Prywatna grupa Remontowa Holding zbuduje potem kolejny – trzeci (lecz drugi seryjny) okręt projektu 258. Już wejście do służby pierwszego, prototypowego Kormorana II oznaczało w 2017 r. zwiastun rewolucji we flocie wojennej RP.
Umowa MON z gdańską korporacją stoczniową Piotra Soyki podpisana w grudniu 2017 r. przewiduje budowę serii niszczycieli min ze stali amagnetycznej, co czyni polskie mine huntery nowej generacji trudniejszymi do wykrycia i odporniejszymi na atak minowy. Ważnymi atutami okrętu typu Kormoran II są doskonała manewrowość (dzięki pędnikom cykloidalnym napędzanym silnikami spalinowymi) oraz cechy utrudnionej wykrywalności stealth - co gwarantuje specjalna konstrukcja o tzw. niskiej sygnaturze. Szczegóły większości bojowych rozwiązań i zabezpieczeń pozostają tajne.
W Stoczni Wojennej w poniedziałek odbyło się symboliczne rozpoczęcie budowy, czyli tzw. palenie blach drugiej fr...
Stany Zjednoczone i Ukraina podpisały przełomową umowę surowcową, Polska boryka się z demograficznym kryzysem, a...
Poprawa rentowności, wzrost przychodów ze sprzedaży i znaczące ograniczenie straty – „Rzeczpospolita” jako pierw...
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas