Aktualizacja: 07.10.2018 21:00 Publikacja: 07.10.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Ożywienie gospodarcze i powszechnie rosnące koszty powodują, że mocno zwyżkują ceny usług przewozowych. Teoretycznie największym beneficjentem tych zmian jest branża transportowa. Z drugiej strony wzrost cen transportu to w mniejszym lub większym stopniu dodatkowe koszty dla wszystkich firm.
OT Logistics widzi ożywienie szczególnie w przeładunkach w terminalach morskich i w przewozach ładunków dla hutnictwa. Polskie porty odnotowują też zwiększenie importu węgla. – Te korzystne trendy przełożyły się na wzrost zamówień, wolumenów, a przede wszystkim stawek w praktycznie każdej grupie – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. KGHM, Orlen, PGE i Tauron na razie nie odczuwają zwyżek cen usług transportowych, bo zazwyczaj mają zawarte roczne kontrakty, które chronią je przed nagłymi ich zmianami. Od Nowego Roku jednak i one muszą się liczyć z dużymi podwyżkami.
MON wnioskuje do Ministerstwa Infrastruktury o dodatkowe pieniądze na inwestycje w linie kolejowe i porty, które...
Były już szef drogówki z rosyjskiego Stawropola dostał 20 lat kolonii karnej o zaostrzonym rygorze za korupcję i...
Zełenski gotów do rozmów z Putinem w Stambule, polska branża meblarska pogrążona w długach, a Polska i Francja p...
Chatboty ze sztuczną inteligencją zmieniają sposób wydobywania informacji z internetu. Zachwiały pozycją najpopu...
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił „największy w historii” pakiet sankcji antyrosyjskich. Jego celem jest zwiększeni...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas