Bakalland walczy o podium na nowym rynku

Polski rynek dżemów czeka rewolucja. W tym roku mogą się pojawić na nim dwaj nowi gracze

Publikacja: 14.01.2010 01:35

Marian Owerko, szef Bakallandu

Marian Owerko, szef Bakallandu

Foto: Fotorzepa

Jak dowiedziała się „Rz”, pierwszym z nich będzie notowany na GPW Bakalland. Jego dżemy pojawią się na rynku w lutym. – Dajemy sobie półtora roku na uzyskanie 3,5 proc. udziałów w polskim rynku dżemów i zajęcie na nim trzeciej pozycji – mówi Marian Owerko, prezes Bakallandu.

Jeżeli spółka osiągnie ten cel, to nie wyklucza budowy własnego zakładu produkującego dżemy. Na razie zleca ich wytwarzanie innej firmie. Surowiec do produkcji dostarcza Bio Concept Gardenia – spółka, której ok. 40 proc. udziałów należy do Bakallandu. Latem tego roku ma ona rozpocząć budowę zakładu przetwarzającego i składującego owoce. Inwestycja w okolicach Biłgoraja, na którą chce zdobyć dotacje unijne, ma kosztować 16 – 18 mln zł. Fabryka powinna ruszyć za trzy lata. Będzie pracować w niej ok. 120 osób.

[wyimek][srodtytul]325 mln zł[/srodtytul] wydali Polacy na dżemy, konfitury i marmolady w 2009 r. [/wyimek]

Pojawienia nowego gracza nie obawia się Agros Nova, właściciel m.in. marki Łowicz, która jest liderem polskiego rynku dżemów. – Jeżeli będzie ambitny i zechce poważnie powalczyć o konsumentów, to może ożywić rynek i przyczynić się do wzrostu konsumpcji dżemów – komentuje Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Novej.

Tymczasem także za sprawą tej firmy może dojść w tym roku do rewolucji na krajowym rynku dżemów. Zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Agros Nova musi sprzedać markę dżemów Sorella – wicelidera tego rynku – którą w 2009 r. kupiła wraz Kotlinem od koncernu Orkla Foods. Na ogłoszenie o sprzedaży znaku towarowego, które ukazało się w połowie października ubiegłego roku, odpowiedziało kilkunastu chętnych.

Jak ustaliliśmy, jednym z nich był Stoczek, spółka zależna giełdowych Makaronów Polskich. Wśród zainteresowanych wymienia się także notowany na GPW Pamapol. W branży mówi się, że Sorella może być warta ok. 5 mln zł.

Jak dowiedziała się „Rz”, pierwszym z nich będzie notowany na GPW Bakalland. Jego dżemy pojawią się na rynku w lutym. – Dajemy sobie półtora roku na uzyskanie 3,5 proc. udziałów w polskim rynku dżemów i zajęcie na nim trzeciej pozycji – mówi Marian Owerko, prezes Bakallandu.

Jeżeli spółka osiągnie ten cel, to nie wyklucza budowy własnego zakładu produkującego dżemy. Na razie zleca ich wytwarzanie innej firmie. Surowiec do produkcji dostarcza Bio Concept Gardenia – spółka, której ok. 40 proc. udziałów należy do Bakallandu. Latem tego roku ma ona rozpocząć budowę zakładu przetwarzającego i składującego owoce. Inwestycja w okolicach Biłgoraja, na którą chce zdobyć dotacje unijne, ma kosztować 16 – 18 mln zł. Fabryka powinna ruszyć za trzy lata. Będzie pracować w niej ok. 120 osób.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca