– Nie komentujemy tej sprawy – mówi Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding Polska, właściciela sieci. Jednak prace nad marką, która ma pojawić się w sklepach w całej Europie, już trwają, a z nieoficjalnych informacji "Rz" wynika, że rynkowy debiut możliwy jest w tym roku. Sprzedawany pod nią będzie niemal cały asortyment sprzętu RTV: odtwarzacze DVD, sprzęt audio czy telewizory, w cenach niższych o ok. 20 proc. niż w przypadku markowych odpowiedników.
– To ryzykowny zabieg, firma już kiedyś wprowadziła markę Medion, dzisiaj sprzedawaną w sieci Aldi. Kompletnie się nie przyjęła i była gorączkowo wyprzedawana niemal za bezcen – mówi jeden z producentów sprzętu. Gdy Aldi wchodził do Polski w kwietniu 2008 r., sprzedawał np. laptopy Medion za 1,4 tys. zł, błyskawicznie zniknęły one ze sklepów.
- W USA Sears sprzedaje AGD pod własną marką Kenmore, Best Buy ma pięć marek. Po osiągnięciu pewnej skali działalności można zacząć myśleć o takich produktach, które zastąpią lub uzupełnią asortyment – mówi Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger Strategy Consultants.
Sprzęt elektroniczny pod markami własnymi od dawna sprzedają choćby sieci dyskontowe czy hipermarkety. – We wszystkich naszych sklepach sprzedawany jest sprzęt RTV pod marką Technika, konkurującą z innymi producentami ze średniej i niższej półki. Oferujemy pod nią sprzęt od odtwarzaczy MP3 po telewizory. Cieszy się on sporą popularnością – mówi Michał Kubajek, rzecznik Tesco.
[wyimek][b]18,2 mld zł[/b] warta była w 2009 r. sprzedaż elektroniki w Polsce[/wyimek]