Od stycznia do końca lutego z salonów BMW wyjechało 748 nowych aut. Tym samym koncern zdetronizował Mercedesa, który do tej pory prowadził w stawce aut luksusowych. Początek roku dla BMW w Polsce był dobry ze względu na sprzedaż popularnych modeli X5 i X6, ale również X1.
Gusta Polaków coraz bardziej upodabniają się do europejskich - wynika z ostatnich danych ACEA, czyli Związku Europejskich Producentów Samochodów, które pokazały, że w UE liczba nowo zarejestrowanych samochodów BMW wzrosła w lutym o 6,3 proc. w skali roku. Dla porównania rejestracje Audi spadły o 3,7 proc., a Mercedesa o 6,8 proc.
Według danych opublikowanych przez SAMAR, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego w Polsce w lutym Audi wyprzedziło jednak BMW pod względem liczby rejestracji aut.
Podczas dzisiejszej konferencji w Monachium poświęconej wynikom BMW członkowie zarządu wyrazili nadzieję, że obecny rok przyniesie wzrost sprzedaży nowych samochodów. Poprawa sytuacji na rynku nowych aut w tym roku ma torować drogę do powrotu na ścieżkę stałego wzrostu. Ten cel ma zostać osiągnięty do końca 2012 r.
- Planujemy pozostać w 2010 r. jednym z wiodących producentów aut w segmencie premium. Plan zakłada kilku procentowy wzrost sprzedaży tak aby przekroczyć globalnie liczbę 1,3 mln aut, które udało się sprzedać w 2009 r. – stwierdził Norbert Reithofer, prezes BMW.