Reklama

W naszym regionie więcej internautów jest tylko w Rosji

W Polsce jest już 12,5 mln użytkowników Internetu. Dlatego firmy coraz więcej przeznaczają na sieciową reklamę, a obroty e-sklepów rosną jak szalone

Aktualizacja: 08.02.2008 19:28 Publikacja: 08.02.2008 19:06

W naszym regionie więcej internautów jest tylko w Rosji

Foto: Fotorzepa

Jesteśmy już blisko czołowej dwudziestki państw na świecie, gdzie sieć ma najwięcej użytkowników – wynika z badań NetTrack MillwardBrown SMG/ /KRC. Według globalnej statystyki InternetWorld w naszym regionie więcej internautów jest tylko w Rosji (28 mln). Jednak według danych Eurostatu, opublikowanych z okazji obchodzonego 12 lutego Dnia Bezpiecznego Internetu, w 2007 roku tylko 44 proc. Polaków (według NetTrack – 41,5 proc.) w ogóle korzystało z Internetu, tymczasem na poziomie UE ten odsetek wynosi 57 proc.

Według NetTrack w ubiegłym roku w Polsce przybyło użytkowników, którzy zaglądają do internetowych witryn i zamawiają usługi oferowane za pośrednictwem sieci korzystając z domowego komputera. To już blisko 81 proc. użytkowników Internetu. W pracy z sieci korzysta nieco ponad jedna czwarta jego użytkowników.

Tak duże zainteresowanie surfowaniem w domowym zaciszu wynika w dużym stopniu z kolejnego pozytywnego faktu. Otóż z badania NetTrack wynika, że zdecydowana większość gospodarstw domowych, w których jest sieć (72,2 proc.), korzysta już z szybszych łączy internetowych. Wolny i kosztowny dostęp przez modem jest już w odwrocie. Korzysta z niego niespełna 4 proc. internatów. Obiecujący jest także wzrost liczby użytkowników, którzy z Internetem łączą się bezprzewodowo oraz za pośrednictwem telefonów komórkowych – wykorzystuje te możliwości ponad 3 proc. internautów.

Możliwość korzystania z szybkich łączy to jedna z głównych przyczyn obserwowanego szybkiego rozwoju internetowego handlu, rosnącej oglądalności witryn w sieci oraz rozwoju różnego rodzaju e-usług. Użytkownicy Internetu nabrali zwłaszcza przekonania do zakupów za pośrednictwem sieci. Obroty e-handlu, które w ubiegłym roku, jak się szacuje, mogły przekroczyć 8 mld zł – to właśnie efekt zarówno rosnącej liczby internautów, jak i zainteresowania taką formą sprzedaży.

Według Eurostatu zakupy w sieci robi już 16 proc. Polaków, a 4 proc. unika tego z obawy o bezpieczeństwo transakcji. Stosunkowo mało zwolenników w Polsce ma bankowość internetowa – to 29 proc. wszystkich użytkowników sieci. Średnia w UE to 44 proc. W tyle są Bułgarzy i Rumuni (5 – 7 proc.).

Reklama
Reklama

W Polsce znakomicie rozwija się za to rynek reklamy internetowej, który corocznie powiększa się niemal o połowę. Obecnie szacowany jest na ponad 400 mln zł.

Badanie pokazało, że Internet jest miejscem pełnego równouprawnienia – według NetTrack z sieci korzysta 51 proc. mężczyzn i 49 proc. kobiet. Najpopularniejszą stroną internetową jest Google.pl. 84,4 proc. badanych odwiedziło tę stronę przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca.

Kolejnymi pod względem popularności stronami internetowymi w Polsce są: Allegro (63,1 proc.), Onet.pl (61,7 proc.), Wirtualna Polska (44,7 proc.) i Interia.pl (36,8 proc.).

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama