Blisko 2,5 mld zł wydaliśmy na kawę w ciągu roku do końca maja – wynika z najnowszego raportu firmy Nielsen. To o 15,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Nadal ponad połowa rynku należy do kaw mielonych i ziarnistych. Jednak to nie popyt na nie napędza rynek.
– Sprzedaż kawy rośnie w Polsce w szybkim tempie głównie za sprawą kaw rozpuszczalnych. Trend ten powinien się utrzymać – mówi Małgorzata Szlendak, rzecznik Nestle Polska, wicelidera polskiego rynku kawy pod względem wartości sprzedaży.
Nielsen podaje, że w ciągu ostatniego roku wartość sprzedaży tradycyjnej kawy rozpuszczalnej zbliżyła się do 878 mln zł, czyli była o ok. 100 mln zł wyższa niż rok wcześniej. Wydatki na miksy kawowe (np. kawa rozpuszczalna z mlekiem w saszetkach) poszły w górę o 17,5 proc., do ok. 164 mln zł.
Zdaniem Magdaleny Kosińskiej, brand managera w Kraft Foods Polska, lidera polskiego rynku kawy, zwiększająca się sprzedaż miksów wiąże się z modą na produkty łatwe w przyrządzaniu. Aby wykorzystać dobrą koniunkturę, wiosną 2008 r. Kraft poszerzył swoją ofertę miksów o luksusową markę Jacobs Krönung.
Jerzy Chrystowski, doradca grupy Mokate, lidera krajowego rynku cappuccino w proszku, zwraca uwagę, że po trzech latach zastoju do łask wraca także ten gatunek kawy. Od czerwca 2007 r. do maja 2008 r. jego sprzedaż zwiększyła się o ok. 15,5 proc.