Na sprzedaż jest 18 proc. z 43--proc. państwowego pakietu Austriana (AUA), który w tym roku przewiduje stratę w wysokości 70 – 90 mln euro. Austriacki przewoźnik i Lufthansa współpracują ze sobą od wielu lat. Od 2000 r. są członkami Star Alliance.

Rząd austriacki oczekuje, że kupnem flagowego przewoźnika tego kraju będą zainteresowane również KLM/Air France, Aerofłot i Turkish Airlines. Nabywca Austriana będzie musiał pozostawić centralę linii w Wiedniu i nie będzie miał prawa zmienić nazwy przewoźnika. Państwowe udziały nie spadną w przyszłości poniżej 25 proc., co daje prawo weta.

Niemcy zostali również wybrani przez włoski rząd jako partner do restrukturyzacji Alitalii. Lufthansa będzie zagranicznym partnerem Alitalii w ramach planu ratowania linii – podała „La Stampa”. Premier Silvio Berlusconi wspominał niedawno o rozmowach z „dużą linią zagraniczną”. Plan ratunkowy zakłada wydzielenie z Alitalii nierentownej części i objęcie jej ochroną przed wierzycielami oraz znalezienie zagranicznego partnera.

90 mln euro może wynieść w tym roku zgodnie z prognozami strata Austrian Airlines