Reklama

Heineken przerzucił koszta na piwoszy

Heineken, obronił się przed rosnącymi kosztami surowców i zwiększył zyski w pierwszej połowie roku o jedną trzecią

Publikacja: 27.08.2008 15:39

Zysk czwartego producenta piwa na świecie wyniósł 204 mln euro, o 53 mln więcej niż rok wcześniej, gdy koncern przeprowadzał intensywną restrukturyzację.

Drożejące zboża (chmiel i jęczmień używane do warzenia piwa) i metale (używane do wyrobu beczek i puszek) oraz drogie paliwa (transport) odpowiadają za rosnące koszta browarów. Heinekenowi udało się jednak przerzucić koszta na konsumentów i zachować wysokie marze.

W pierwszej połowie 2008 r. koszta wzrosły o 15 proc., a browar przewiduje, że w następnym roku zwiększą się o 8 proc.

Sprzedaż Heinekena w Europie Zachodniej spadła o 1,3 proc., co firma tłumaczy spowolnieniem gospodarczym, podniesieniem cen piwa i zakazem palenia w pubach. Lepiej powodzi się koncernowi w Europie Wschodniej – wzrost sprzedaży o 6,1 proc. Na Czarnym Lądzie sprzedaż wzrosła aż o 20 proc.

W USA Heineken zanotował 2,4-proc. spadek sprzedaży, jednak rekompensuje go wzrost w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej. Sprzedaż holenderskich marek piwa, takich jak Heineken i Amstel spadła w USA o 3,7 proc. ale sprzedaż meksykańskich marek, jak Dos Equis i Tecate, zwiększyła się o 7,6 proc.

Reklama
Reklama

- Wyniki za pierwsze półrocze były bardzo dobre i pokazały naszą konkurencyjność w warunkach spowolnienia gospodarczego i rosnących kosztów - powiedział dyrektor wykonawczy Heinekena, Jean-François van Boxmeer.

Heineken jest głównym udziałowcem Grupy Żywiec.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama