– Na razie ta zgoda oznacza, że będą tam mogły startować samoloty i helikoptery General Aviation – powiedziała „Rz” Katarzyna Kransnodębska, rzecznik ULC. W dalszej perspektywie miałyby tu zostać przeniesione z Okęcia linie niskokosztowe – dodaje.

O możliwość uruchomienia tej inwestycji wystąpili wspólnie Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze oraz Agencja Mienia Wojskowego.

– Zainteresowanie lotniskiem zależy od tego, jakie warunki zaproponuje PPL w Modlinie i jakie będą tam opłaty. Ważny jest także bezproblemowy dojazd, a z tym są na razie poważne problemy – powiedział „Rz” Marek Sławatyniec, dyrektor Aviareps na Polskę, reprezentujący m. in. interesy taniego przewoźnika norweskiego Norwegian. Przypomina też, że coraz częściej tani przewoźnicy współpracują z tradycyjnymi. Możliwe więc, że Okęcie będzie portem przesiadkowym dużych przewoźników, a pasażerowie będą kontynuowali podróż tanimi liniami z Modlina.