Wartość inwestycji to 1,7 mld zł. Kosztorys przewidywał, że budowa tego odcinka trasy wyniesie 2,35 mld zł.

Grecy zaproponowali, że wybudują 22 km odcinek trasy za 818,5 mln zł i udzielą gwarancji na 120 miesięcy. Najtańszą ofertę, opiewająca na 796,4 mln zł, ale przy gwarancji na 60 miesięcy złożyło konsorcjum Eurovii i Warbudu.

Kontrakt na budowę 25 km fragmentu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce powierzyć konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Cena wynosi 969,2 mln zł, gwarancja — 84 miesiące. Mostostal Warszawa złożył co prawda ofertę tańszą o ok. 6 mln zł, jednak chciał na wykonane prace udzielić 60 miesięcy gwarancji. Przegrani mają 10 dni na złożenie odwołań. Prace mają zakończyć się do kwietnia 2012 r.

To jedne z ostatnich tak dużych przetargów autostradowych. Jeszcze w tym roku mają zostać wybrani wykonawcy do budowy 9 km i 21 km odcinka trasy A1 między Strykowem a Kotliską i rozpisany miał zostać przetarg na budowę 41 km fragmentu A4 z Rzeszowa do Jarosławia.

Wcześniej Budimex Dromex otrzymał już kontrakt od miasta Warszawa za 63 mln zł. Przebuduje ciąg ulic w Warszawie - od ul. 17 stycznia do ul. Cybernetyki. Inwestycje ma zakończyć w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, gwarancja bankowa wynosi 5 proc. wartości umowy.