Na razie nie są znane formy finansowania inwestycji. – Rozmawiamy z akcjonariuszami, ale nie rozważamy emisji akcji – mówi Janusz Płocica, prezes Zelmera. Wiążące decyzje zapadną w ciągu kilku miesięcy, a do nowego zakładu trafi produkcja z obecnej fabryki.

– Moment na inwestycje jest trudny. Konkurencja, zwłaszcza dalekowschodnia, jest ogromna – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, zrzeszającego producentów AGD.

Deklaracja o budowie fabryki zbiegła się z publikacją wyników Zelmera za III kwartał. W porównaniu z III kw. 2008 r. przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 22 proc., do 130,6 mln zł, a zysk netto o 46 proc., do 17,1 mln zł. Kwartalna sprzedaż eksportowa wzrosła o 29 proc., do 28,6 mln zł. Wynik netto za 2009 r. może być zbliżony do 25 mln zł z 2008 r. Wczoraj akcje Zelmera zdrożały o 5,33 proc., do 32,60 zł.

Według GfK Polonia udziały rynkowe Zelmera w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosły do 6,3 proc., co daje spółce trzecią pozycję. W Polsce jest liderem z 24,4-proc. udziałem w rynku.