Obecność w akcjonariacie Suzuki ma być przepustką dla Niemców do zwiększenia sowich wpływów na rynku indyjskim. To drugi pod względem populacji największy kraj na świecie, dlatego właśnie tam VW chce szukać nowych okazji rozwoju. Dodatkowo osłabione kryzysem rynki w USA i UE przestały zapewniać koncernom motoryzacyjnym wystarczające wolumeny sprzedaży. Rosnące bezrobocie odciąga nowych klientów od salonów sprzedaży. Suzuki Motor Corp. jest właścicielem Maruti Suzuki India firmy, która produkuje połowę wszystkich aut na rynku indyjskim.

VW jest już obecny na rynku chińskim, gdzie zajmuje drugie miejsce pod względem ilości wyprodukowanych aut wśród zagranicznych koncernów. Prognozy zakładają, że w tym roku Chiny wyprzedzą Stany Zjednoczone i staną się największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.

- Powiększający się udział VW na rynku w Indiach i Chinach to poważne zagrożenie dla światowego lidera produkcji aut Toyoty – mówi Koji Endo, dyrektor zarządzający w Advenced Research Japan z Tokio.

Volkswagen zobowiązał się zapłacić za udziały Suzuki w styczniu 2010 r. W ramach partnerstwa oba przedsiębiorstwa mają pozostać samodzielnymi podmiotami.