Prace na budowie mają rozpocząć się niezwłocznie i zakończyć przed mistrzostwami Euro w 2012 roku. W ramach realizacji inwestycji ma powstać 32,75 km odcinek autostrady z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, bezkolizyjny węzeł autostradowy Ropczyce, przebudowane mają zostać istniejące drogi poprzeczne przecinające projektowaną autostradę oraz kilkadziesiąt mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt.
Cała autostrada A4 z Rzeszowa do granicy z Ukrainą ma powstać do 2012 roku i być gotowa przed przyjazdem kibiców na Euro 2012. — Na dniach będziemy zapraszać wykonawców do składania ofert cenowych w przetargu na budowę ponad 40 km trasy z Rzeszowa do Jarosławia. Umowę z wykonawcą chcemy podpisać w lipcu tego roku — mówi Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Kolejne 25 km odcinek z Jarosławia do Radymna projektuje i buduje za 969 mln zł Budimex, grecka J&P Avax dostała wart 818 mln zł kontrakt na budowę autostrady od Radymna do Korczowej. — Prace projektowe są na ukończeniu, w połowie roku powinna zacząć się budowa — mówi Joanna Rarus.
Autostrada A4 ma 670 km długości, przecina południową Polską z zachodu na wschód, jej trasa biegnie od Zgorzelca przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą.