Wartość sprzedaży przez Allegro.pl, zdecydowanego lidera polskiego handlu internetowego, jest już wyższa niż choćby takich potentatów jak Auchan czy Real. Co więcej, serwis rozwija się szybciej niż tradycyjny handel. W I kwartale sprzedano za jego pośrednictwem towary za 1,9 mld zł, ponad 26 proc. więcej niż w tym czasie rok wcześniej. Jak podaje GUS, w tym okresie w ujęciu rocznym sprzedaż detaliczna wzrosła tylko 0,3 proc.
– Wartość e-handlu w skali całego handlu detalicznego w Polsce to dopiero około 2 – 3 proc. Europa Zachodnia może się poszczycić liczbami na poziomie kilkunastu procent. Rynek e-commerce w Polsce ma ogromny potencjał – mówi Patryk Tryzubiak, rzecznik Allegro.pl. Serwis zarabiający na prowizjach od sprzedawanych za jego pośrednictwem towarów należy do spółki QXL, której wyniki za ub.r. są imponujące. Przychody wzrosły ponad 51 proc., do 470,4 mln zł, zysk netto zaś to 148,4 mln zł.
W Polsce ok. 60 proc. e-handlu przypada na aukcje. W ostatnich latach zyskiwały ok. 30 proc. rocznie, w tym tempo zostanie co najmniej utrzymane. – Wartość rynku aukcyjnego w tym roku może przekroczyć 10 mld zł – mówi Radosław Zarzeczny z agencji Praktycy.com przygotowującej raport E-Commerce w Polsce 2009.
– Kryzys pozytywnie wpłynął na rynek. Serwisy pozwalają zacząć sprzedaż w sieci natychmiast, bez dużych nakładów związanych czasem z budową e-sklepu – mówi Piotr Szymczak, product manager Świstak.pl. Serwis w ciągu roku zanotował wzrost liczby aukcji o ponad
90 proc., a liczba sprzedanych towarów o prawie 50 proc. – W lutym udało się pokonać liczbę miliona aktywnych aukcji. Liczymy, że do końca roku będziemy mieć co najmniej 3 – 4 mln – dodaje Piotr Szymczak.