Powód: największa liczba czołowych miejsc w poszczególnych kategoriach rankingu, w którym pasażerowie oceniali 200 przewoźników. Generalnie jednak z zestawienia wynika, że najbardziej komfortową podróż za najrozsądniejsze pieniądze będziemy mieli wybierając linie azjatyckie, lub bliskowschodnie. I to niezależnie, którą klasę rezerwacyjną wybierzemy.
Przy tym, żeby być dobrze ocenianą linią wcale nie trzeba należeć do sojuszy, które reklamują się jako upraszczające wszystkie procedury związane z podróżami lotniczymi. Wiele nagród zgarnęły linie nie należące do żadnego z sojuszy — dubajskie Emirates, katarskie Qatar Airways i Etihad z Abu Zabi.
Wśród linii najlepszego sojuszu Oneworld wyróżnienia otrzymały: Cathay Pacific (za przewozy nad Pacyfikiem), Dragonair (za przewozy w Azji), Finnair (za przewozy w Europie Północnej), chilijski LAN (najlepsza linia w Ameryce Południowej i najwyższa ocena personelu pokładowego w regionie), Malev (najlepsza linia w Europie Wschodniej), australijski Qantas (najlepsza klasa ekoplus i najwygodniejsze fotele w tej klasie), zaś aspirujący do Oneworlda, indyjski Kingfisher został uznany za najlepszą linię indyjską i Azji Środkowej, najwygodniejsze fotele w klasie eko i najlepszą obsługę pasażerską w regionie.
To jednak należąca do Stara koreańska Asiana została uznana za najlepszą linię lotniczą na świecie, a w pierwszej 5. znalazło się trzech przewoźników Stara, oprócz Asiany, także Singapore Airlines i Air New Zealand. Najlepszą linią europejską i zachodnioeuropejską została Lufthansa, za najlepszą obsługę pasażerską wyróżnione zostały także South African Airways, oraz szwajcarski Swiss, bezbłędnie organizujący przesiadki pasażerów ograniczając niezbędny czas na zmianę samolotow w lotach kontynentalnych (i ich bagażu) nawet do 25 minut. Tajlandzki Thai International wywalczył pozycję lidera w kategorii „najlepsza poczekalnia I klasy” i „najlepsza obsługa na lotniskach”. To Thai właśnie wymyślił system najróżniejszych znaczków przyklejanych pasażerom, co pozwala personelowi bezbłędnie wyłapać zagubionych i spóźnialskich.
Natomiast najbardziej uhonorowanym przewoźnikiem są katarskie Qatar Airways, który znalazł się na pozycji lidera w kategoriach: najlepsza klasa biznes i najlepszy katering na pokładzie oraz najlepszą obsługę pasażerów od rezerwacji, przez rejestrację, obsługę na pokładzie i terminowość dostarczania bagażu. Na liście najlepszych linii QA wyprzedziły należące do Stara Singapore Airlines, oraz innego bliskowschodniego przewoźnika Etihad Airlines, nagrodzonego m.in. za najwygodniejsze wśród wszystkich przewoźników fotele klasy pierwszej, których producentem jest Poltrona Frau, ta sama włoska firma, która wyposaża w siedzenia auta Ferrari. Z kolei starające się o Lot Turkish Airlines wygrały w konkurencji „najlepsza linia południowoeuropejska”, za najlepsze uznano również posiłki w klasie ekonomicznej tego przewoźnika. Najwyżej oceniona tania linia lotnicza, to AirAsia przez Air Berlin i Virgin Blue.