Pociąg Zefiro 380 o wyglądzie pocisku będzie podróżował po Chinach z maksymalną prędkością 380 km/godz. Projekt powstał na bazie technologii opracowanej dla ICE3, czyli niemieckiego TGV. Chińczycy zamówili 80 takich składów, w sumie 1120 wagonów za 2,7 mld euro.
– Dostawy zaplanowaliśmy na lata 2012 – 2015 – mówi „Rz” Christoph Klaes z Bombardier Transportation.
Przedstawiciele koncernu ujawnili szczegóły kontraktu podczas konferencji w głównej europejskiej fabryce Hennigsdorf pod Berlinem. W kuluarach była jednak mowa o Polsce i opóźniającym się przetargu PKP Intercity na 20 pociągów dużych prędkości, który trwa od sierpnia 2008 roku.
– 8 września planujemy otwarcie ofert. Umowa powinna zostać podpisana pod koniec roku. Dostawy zaczęłyby się już po Euro 2012 – twierdzi rzecznik PKP Intercity Paweł Ney.
Według dyrektora Bombardier Polska Janusza Kućmina koncern zaproponuje Intercity pojazd właśnie z rodziny Zefiro. Dla modernizowanej trasy z Gdyni przez Warszawę do Katowic i Krakowa kolejarze zażyczą sobie pociągów jeżdżących z prędkością do 230 km/godz., więc w grę wchodzi Zefiro 250 (z niższej półki niż najnowszy nabytek Chińczyków).