Najmniej za realizację prac chce otrzymać konsorcjum firm w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, PKP Enregetyka oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska. Pierwsze dwie są częścią Grupy PKP, ostatnia się z niej wywodzi. Oferta spółek wynosi 338 mln zł netto (412,36 mln zł brutto). Kolejną najtańsza propozycją była, należąca co Ferroco, Torpolu i ZRK DOM z Poznania. Opiewa na 538,2 mln zł.

Najwięcej — prawie 635 mln zł netto za realizację prac zażyczyło sobie konsorcjum firm w skład którego wchodzą niemieckie firmy: Leonhard Weiss i Hentschke oraz Tchas Polska i ABM Solid z Krkowa. Po raz kolejny niewielkie szanse na otrzymanie kontraktu na Budimex, który przymierza się do poszerzenia działalności na rynku budowy torów. Prace wycenił na 567,2 mln zł netto.

Obecnie komisja przetargowa sprawdza oferty pod kątem formalnym i technicznym. Po wyborze najkorzystniejszej i kontroli Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa. Prace mają potrwać 48 miesięcy.

Otwarty przetarg na szóstym z ogłoszonych w kwietniu na modernizację torów z Krakowa przez Tarnów do przejścia granicznego w Medyce. Cztery z nich zostały już otwarte. Modernizacja 20 km odcinka torów miedzy Sędziszowem a Rzeszowem miała kosztować ponad 602 mln zł netto. Najniższa oferta opiewa na 298 mln zł netto została złożona przez Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, spółkę zależną Trakcji Polskiej. Najtaniej 22 km Tory z Dębicy do Sędziszowa Małopolskiego chce wybudować konsorcjum polskich firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Ich oferta opiewa na 499,2 mln zł. PKP PLK chciała na inwestycje przeznaczyć 833,4 mln zł.

Kolejna oferta jest droższa o ok. 4 mln zł. Złożyło ją polsko — czeskie konsorcjum, czyli firmy ZUE z Krakowa i OHL z Brna. Modernizacja 45 km torów z Bochni do Biadolin i z Bochni do Podłęża miała kosztować 1,8 mld zł. tymczasem najtańsze oferty opiewają na 1,3 mld zł.