Reklama

TUI Poland wychodzi z dołka

Po ubiegłorocznych wysokich stratach zmiana strategii przynosi widoczne efekty: rosną obroty i liczba klientów

Publikacja: 27.10.2010 18:51

Po ubiegłorocznych wysokich stratach zmiana strategii przynosi widoczne efekty: rosną obroty i liczba klientów.

O blisko jedną czwartą poprawiła tegoroczne wyniki sprzedaży TUI Poland, polska spółka-córka największego w Europie biura podróży. W porównaniu z ubiegłym rokiem touroperator odnotował także wyjątkowo duży, bo 30-procentowy wzrost liczby klientów. Liczy także na kontynuacje tego trendu w roku przyszłym.

- W nadchodzącym sezonie letnim ceny będą o ok. 15 proc. niższe w stosunku do roku ubiegłego - zapowiada prezes TUI Poland Marek Andryszak.

Nieźle zapowiadają się także wyniki sprzedaży oferty zimowej. Spółka poinformowała, że do końca września odnotowała 21-procentowy wzrost liczby klientów i 17-procentowy wzrost obrotów.

Taka poprawa efektów to rezultat nowej strategii, jaką spółka przyjęła w pierwszej połowie tego roku. Nie miała zresztą wyjścia: 2009 rok okazał się dla niej wyjątkowo zły. Spółka poniosła stratę w wysokości 7 mln funtów (spółka składa raporty w centrali w Wielkiej Brytanii), podczas gdy rok wcześniej wynik finansowy netto wynosił ok. zera. Receptą na poprawę miało być lepsze dopasowanie oferty do polskiego rynku i wprowadzenie propozycji tańszych. Postanowiono zmienić także cenniki: zamiast stawek w euro podawane są ceny w złotych. To właśnie ceny w euro doprowadziły do ubiegłorocznego załamania sprzedaży i ujemnego wyniku finansowego. Gdy na początku 2009 roku złoty gwałtownie osłabł, wycieczki z TUI nagle mocno podrożały. W rezultacie od połowy stycznia do końca marca klienci wchodzący do biur sprzedaży opuszczali je z kwitkiem.

Reklama
Reklama

Kolejnym atutem spółki ma być komplementarność usług. Do tego celu powołano spółkę TUI 4U która ma się specjalizować w przygotowaniu ofert na indywidualne zamówienia. Będzie sprzedać bilety lotnicze z możliwością łączenia dowolnych połączeń, rezerwować hotele, transfery czy bilety na różnego rodzaju wydarzenia. Usługi te będą dostępne wyłącznie dla biur podróży i agentów TUI Poland, którzy będą operować na specjalnych stawkach, przygotowanych wyłącznie dla TUI 4U.

Partnerami są wszystkie linie lotnicze dostępne do rezerwacji w Polsce. W zakresie rezerwacji hotelowych TUI 4U kooperować będzie z Bedsonline – wiodącym dostawcą internetowych rezerwacji hotelowych w Europie, zależnym od TUI Travel PLC. Oferta obejmie 35 tys. hoteli i apartamentów w ponad 80 krajach.

W przyszłym tygodniu nową strategię ma zaprezentować inne duże biuro działające na polskim rynku - Triada.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama