Na dniach dymisje na kolei

Andrzej Massel objął wczoraj stanowisko wiceministra infrastruktury do spraw kolei. Pierwsze zadanie – skończyć z bałaganem na torach

Publikacja: 29.12.2010 03:43

Andrzej Massel musi zrobić porządki na kolei

Andrzej Massel musi zrobić porządki na kolei

Foto: www.cntk.pl

Początek urzędowania nowego wiceministra to wyciągnięcie konsekwencji personalnych w związku z bałaganem, jaki panował na kolei na początku grudnia.

– Prowadzę rozmowy zarówno ze swoimi współpracownikami, jak i członkami zarządów spółek kolejowych. W ciągu paru dni będą przygotowane decyzje, które najpierw zostaną zakomunikowane samym zainteresowanym, później omówione w gronie kierownictwa resortu, a następnie przekażemy je społeczeństwu – powiedział nowy wiceminister.

Informując o odwołaniu Juliusza Engelhardta ze stanowiska wiceministra infrastruktury, premier Donald Tusk zapowiedział, że oczekuje od jego następcy decyzji personalnych. Egnelhardt stracił stanowisko w związku z bałaganem, jaki miał miejsce po wprowadzeniu 12 grudnia nowego rozkładu jazy.

– Dymisje szefów kolejowych spółek to nie jest najważniejsza rzecz, jaka powinna się teraz wydarzyć, ale może być to początek potrzebnych zmian – mów Jakub Majewski, ekspert do spraw kolei. – Teraz trzeba sobie odpowiedzieć, do czego kolej ma być gospodarce potrzebna za pięć – dziesięć lat i dobierać ludzi do realizacji tych celów. Czy chcemy mieć 5 tys. km torów, czy 20 tys., czy PKP Intercity ma się skupić na sektorze premium, tak jak to już było, czy ma ceną konkurować z tanimi pociągami Przewozów Regionalnych, czy chcemy mieć kolej samorządową? – wylicza Majewski.

Andrzej Massel zaznaczył, że zdaje sobie sprawę, iż polska kolej potrzebuje zmian. – Widzimy, że społeczeństwo chce poprawy sytuacji. Pasażerowie chcą podróżować pociągami, ale mają także wobec nich swoje oczekiwania. Będziemy się przede wszystkim koncentrować na tym, co dla pasażerów jest ważne – powiedział.

Zdaniem nowego ministra odpowiedzialnego za kolej istotne jest również jak najlepsze wykorzystanie unijnych środków dostępnych na tory. Przyznał, że poważnym powodem jego troski jest długotrwały proces przygotowania inwestycji kolejowych – jest to jeden z powodów słabego wykorzystania przez kolej pieniędzy z Unii.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku