To wzrost o 6,1 proc w skali roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 23,5 mld euro z 21,8 w roku poprzednim. W osiągnięciu takiego wyniku pomogło otwarcie 12 nowych sklepów.

Wyniki napędzane były głównie przez wysoki popyt w Chinach Rosji i co ciekawe w borykającej się z kryzysem finansów publicznych Portugalii.

- Wzrost sprzedaży nastąpił nie tylko dzięki uruchomieniu nowych sklepów Ikea. Istniejące wcześniej markety wygenerowały 2,4 proc wzrostu przychodów. Sprzedaż rosła w niemal wszystkich krajach, a jej liderami były Chiny, Rosja i Portugalia – powiedział Soren Hansen, dyrektor finansowy grupy w oświadczeniu.

Z wyniku zadowolony jest też prezes Ikei Mikael Ohlsson. Według niego pomimo trudnej sytuacji na wielu rynkach udało się wypracować zyski. Prezes oznajmił także, że ceny produktów Ikei w ostatnim orku fiskalnym obniżyły się średnio o 2,6 proc.