Do kampanii promującej pieczarki włączyła się sieć restauracji Sphinx, a jej twarzą został szef Akademii Kulinarnej Kurt Scheller. Polscy producenci grzybów chcą zachęcać w prasie, internecie i na bilbordach do kupowania pieczarek. Promocje zostaną przeprowadzone też w sieciach sklepów Biedronka, Real i Carrefour.
Polska pieczarka podbija zachodnie rynki ale w kraju jej sprzedaż nie rośnie, dlatego branża przeznacza 1,3 mln zł na kampanię promocyjną.
— Chcemy rozwijać sprzedaż krajową i stać na dwóch nogach, nie tylko opierać się na eksporcie eksport jest ważny — zapewnił Krystian Szudyga, prezes Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych.
Pieniądze na projekt pochodzą w 80 proc. z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw i w 20 proc. z funduszy przedsiębiorców.
Po względem produkcji pieczarek Polska wyprzedziła już Holandię i stała się największym producentem w Unii Europejskiej. Za granicę trafia około 180 tys. ton z 235 tys. ton produkowanych w Polsce grzybów. Wartość tego eksportu w ubiegłym roku wzrosła o jedną czwartą do prawie 1 mld zł.