Mokate wchodzi na rynek automatów z napojami

Czołowy producent kawy i herbaty wchodzi na rynek automatów z napojami. Wprowadza tam markę Mokate to go!

Publikacja: 11.03.2011 11:38

Mokate wchodzi na rynek automatów z napojami

Foto: Fotorzepa, Piotr Kowalczyk

— Szacuje się, że na rynku polskim funkcjonuje 36-40 tysięcy urządzeń vendingowych. Choć z każdym rokiem pojawia się ich coraz więcej, to - jak pokazują dane statystyczne – zarówno na zachodzie Europy, czy choćby bliżej w Czechach, jest ich znacznie więcej. Rodzi to nowe możliwości i spore perspektywy rozwoju przed naszym nowym kanałem dystrybucji — mówi Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.

Nowy dział zajmujący się sprzedażą napojów serwowanych poza domem powstał w ubiegłym roku. — Specjalnie na potrzeby tego kanału stworzyliśmy nową grupę produktów Mokate to go! — wyjaśnia Adam Mokrysz.

Oferta firmy Mokate przeznaczona do automatów zwanych vendingowymi składa się z dziesięciu produktów: kaw rozpuszczalnych i ziarnistej, czekolady, herbaty cytrynowej oraz cappuccino.

W 2010 r. łączna sprzedaż  kaw Mokate na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym. W tym samym czasie sprzedaż  kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.

W ubiegłym roku przychody grupy Mokate przekroczyły 500 mln zł. W porównaniu do 2009 r. były wyższe o kilkanaście procent. 55 proc. przychodów stanowiła sprzedaż zagraniczna.

W 2011 roku Mokate planuje wydać na inwestycje około 30 mln zł.

— Szacuje się, że na rynku polskim funkcjonuje 36-40 tysięcy urządzeń vendingowych. Choć z każdym rokiem pojawia się ich coraz więcej, to - jak pokazują dane statystyczne – zarówno na zachodzie Europy, czy choćby bliżej w Czechach, jest ich znacznie więcej. Rodzi to nowe możliwości i spore perspektywy rozwoju przed naszym nowym kanałem dystrybucji — mówi Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.

Nowy dział zajmujący się sprzedażą napojów serwowanych poza domem powstał w ubiegłym roku. — Specjalnie na potrzeby tego kanału stworzyliśmy nową grupę produktów Mokate to go! — wyjaśnia Adam Mokrysz.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku