— Szacuje się, że na rynku polskim funkcjonuje 36-40 tysięcy urządzeń vendingowych. Choć z każdym rokiem pojawia się ich coraz więcej, to - jak pokazują dane statystyczne – zarówno na zachodzie Europy, czy choćby bliżej w Czechach, jest ich znacznie więcej. Rodzi to nowe możliwości i spore perspektywy rozwoju przed naszym nowym kanałem dystrybucji — mówi Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.
Nowy dział zajmujący się sprzedażą napojów serwowanych poza domem powstał w ubiegłym roku. — Specjalnie na potrzeby tego kanału stworzyliśmy nową grupę produktów Mokate to go! — wyjaśnia Adam Mokrysz.
Oferta firmy Mokate przeznaczona do automatów zwanych vendingowymi składa się z dziesięciu produktów: kaw rozpuszczalnych i ziarnistej, czekolady, herbaty cytrynowej oraz cappuccino.
W 2010 r. łączna sprzedaż kaw Mokate na polskim rynku wzrosła o 12,2 proc. w ujęciu ilościowym i o 10,1 proc. w ujęciu wartościowym. W tym samym czasie sprzedaż kawy w naszym kraju zwiększyła się odpowiednio o 3,1proc. i 4,3 proc. Szacuje się, że w ciągu roku Polacy wydają na kawę już ponad 3 mld zł.
W ubiegłym roku przychody grupy Mokate przekroczyły 500 mln zł. W porównaniu do 2009 r. były wyższe o kilkanaście procent. 55 proc. przychodów stanowiła sprzedaż zagraniczna.