Przychody spółki Canal+ Cyfrowy (właściciel platformy cyfrowej Cyfra+ oraz takich kanałów telewizyjnych, jak te z grupy Canal+, Domo.tv, Planete czy MiniMini) w 2010 roku wzrosły o 7 proc. do 1,28 mld zł oraz wzrostem EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) o 2,5 proc. do 250 mln zł.

- Canal+ Cyfrowy jest w zdrowej kondycji finansowej. Nie mamy żadnego zadłużenia; utrzymaliśmy wzrostowy trend wyników finansowych w 2010. To pozwala nam myśleć w kategoriach długofalowego rozwoju i inwestycji. Przede wszystkim w kontent typu premium: więcej emisji w HD i 3D, nowe produkcje własne, najlepszej jakości programy na wyłączność - komentuje wyniki Jacques Aymar de Roquefeuil – prezes Canal+ Cyfrowego.

Jak dodaje, wobec dużego zainteresowania klientów opcjami premium (obecnie ponad 50 proc. portfolio abonentów) i usługami dodatkowymi (jak np. multiroom czy wideo na żądanie, czyli VoD) firma stworzyła nową ofertę, której sprzedaż ruszyła 18 marca. - Nowością są pakiety zawierające wszystkie kanały CANAL+, w tym te w jakości HD (wysokiej rozdzielczości - red.) - mówi de Roquefeuil.

Liczba abonentów platformy Cyfra+ pozostała w 2010 roku na poziomie z 2009 roku (1,55 mln), co daje jej drugie miejsce na rynku platform (za Cyfrowym Polsatem - 3,43 mln abonentów - i przed należącą do TVN platformą "n"). - Liczba naszych abonentów pozostała na poziomie z 2009 roku, co ma związek z nowo wdrażaną strategią. Odeszliśmy od agresywnych promocji, które obliczone są na szybki wynik - mówił "Rz" w lutym Grzegorz Bruski, członek zarządu spółki Canal+ Cyfrowy.