Według gazety, linie British Airways, które po fuzji z hiszpańską Iberią utworzyły wspólnie International Airlines Group (IAG) interesują się przejęciem portugalskiego przewoźnika TAP Portugal. Gazeta powołując się na anonimowe źródło donosi, że IAG i TAP przeprowadziły już nieformalne rozmowy wstępne.
Lizbona została zmuszona do prywatyzacji narodowych linii TAP – był to jeden z warunków otrzymania 78 mld euro pomocy finansowej ze strony Unii Europejskiej i Międzynarodowego Funduszu Walutowego.
Plan przejęcia TAP-u przez IAG może przykuć uwagę Komisji Europejskiej., która sprawuje antymonopolową pieczę na terenie Unii Europejskiej. W przeszłości fuzje dużych linii lotniczych spotykały się z oporem ze strony regulatora.
W zeszłym roku dla przykładu Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu podtrzymał decyzję Komisji Europejskiej zakazie nabycia Aer Lingus przez tanie linie lotnicze Ryanair. Po prywatyzacji Aer Lingus przez rząd irlandzki w 2006 r. Ryanair zakupił stopniowo 29,3 proc. jego akcji i ogłosił publiczną ofertę nabycia wszystkich akcji Aer Lingus. Transakcja została jednak zablokowana choć pozwolono liniom Ryanair na utrzymanie mniejszościowego pakietu akcji Aer Lingus.
Iberia i British Airways uzyskały zgodę na stworzenie koncernu IAG i połączenie po bardzo długich negocjacjach z Komisją. Może się więc okazać, że kolejne przejęcie BA będzie już nie do zrealizowania.